پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معرفی معاون پژوهش حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران

حوزه/ استاد رشاد، تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، با صدور حکمی، معاون جدید پژوهش این حوزه را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، استاد علی اکبررشاد، رئیس شورای حوزه علمیه تهران در حکمی، معاون جدید پژوهش حوزه علمیه امام رضا(ع) را منصوب کرد.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران همچنین در این حکم 15 ماموریترا به معون جدید پژوهش این حوزه ابلاغ کرده است.

متن حکم استاد رشاد در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الإسلام آقای فرهاد داوودی پور ـ دامت افاضاته

سلام علیکم

الحمدُ لِلّه کَما یَستحقّهُ حَمداً کَثیرا، والصّلوهُ والسلام على مَنْ أرسلهُ للعالمینَ بشیراً ونذیرا، وعَلی آلهِ الهداهِ، الذین أَذْهبَ عَنهم الرّجس وطهَّرهُم تطهیرا .

نظر به سوابق و صلاحیت های جناب عالی و پیشنهاد مدیر محترم حوزه ی علمیه ی امام رضا(ع) ، به موجب این حکم، به مدت سه سال به عنوان معاون امور پژوهشی حوزه منصوب می شوید.

وظایف معاونت امورپژهشی حوزه عبارتند از:

1. تهیه نظامواره پژوهشي حوزه و آیین نامه ها، شیوهنامه ها و فرایندنامه های موردنیاز آن، براساس نظام علمی ـ آموزشی پرورش­مآل، با راهنمایی مدیریت و با هماهنگی سایر معاونان، و ارائه برای تصویب.

2. تنظیم برنامه ی پژوهشی بلندمدت و کوتاه مدت حوزه، در چاچوب نظامواره پژوهشي، رویکردهای معرفتي کارکردی و چشم انداز مصوب، با همکاری مدیریت محترم، و اتخاذ تدابیر اجرایی لازم در جهت حسن جریان برنامه ها و فعالیت­ها .

3. برقراري ارتباط فعّال با معاونت پژوهش و ساير واحدهاي ذیربط مرکز مديريت حوزه هاي علميه ی استان، به­ منظور هماهنگ سازي برنامه ها و فعاليت هاي پژوهشي حوزه ی امام رضا(ع) با سياست ها، آيين نامه ها و برنامه هاي مرکز مديريت، و پیگیری اعتبارات موردنیاز.

4. اتخاذ تدابیر مناسب برای ایجاد محیط پژوهشي و شکل گیری فرهنگ تحقیق و نوآوری در حوزه و واحدهای تابعه، تقویت روح پرسشگري، نقد و اعتماد به تفس علمی در طلاب، و آموزش مهارت های موردنیاز، با اتکاء به توان و تلاش خود آنان.

5. برگزاری دوره ها و کارگاه های دانش افزایی، مهارت آموزی و کارورزی، در زمينه ها ي فنون پژوهش، نگارش، و ويرايش، برای مدرسین و طلاب حوزه و دانش پژوهان مؤسسه­ی آموزش عالی امام رضا(ع).

6. برپایی جشنواره­ ی فصلانه و سالانه و انجام ارزشیابی و کارکردسنجی متناوب و نظارت بر حسن جريان وظائف پژوهشي مدرسان، طلاب و دانش پژوهان تحت پوشش.

7. تشكيل پرونده ي پژوهشی برای هر یک از مدرسان، طلاب و دانش پژوهان، ثبت و نگهداری سوابق و مدارک مربوط.

8. برنامه ريزي و مديريت برنامه ي رساله نويسي طلاب و دانش پژوهان در پايان سطوح تحصيلي و اتمام هریک از علوم و معارف مورد آموزش، همچنین شناسایی و جذب محققین ذی­‌صلاح  و نظارت بر حسن جریان قراردادها و تعهدات، با هماهنگی مدیران واحدهای مربوط.

9. اتخاذ تدابیر لازم جهت ارتقای کیفی و توسعه ی کمی فعالیت هاي پژوهشی حوزه، در جهت نقش آفريني واحدهاي حوزه ي علميه امام رضا(ع) در توليد علم ديني و نهضت نرم افزاري و رفع نیازهای نظری و دینی کشور.

10. اداره کتابخانه و رایانه سرای حوزه، و ایجاد ارتباط با مراکز اطلاع رسانی و کتابخانه های کشور در جهت تامین مدارک و منابع علمی و ارائه ی خدمات پژوهشي مورد نیاز محققین، مدرسین و طلاب حوزه.

11. توليد و عرضه ي مجلات علمي و فرهنگی مناسب، و مديريت نشر آثار علمی تولیدی حوزه.

12. برنامه ریزی و مدیریت همایش ها، هم انديشي ها و نشست ها و جشنواره هاي علمي ـ پژوهشی مصوب، با هماهنگی و همکاري ديگر معاونت ها.

13. راه اندازی و اداره کارگروه امورپژوهشی حوزه، و ارائه تصمیمات آن به مراجع ذیصلاح جهت تایید و تصویب، و پیگیری اجرایی شدن مصوبات.

14. برنامه­ریزی و تلاش برای بهره برداری از ظرفیت های ملي و مجاری مناسب و با رعایت شؤون حوزه، جهت تامین منابع و امکانات لازم برای اجرای طرحهای تحقیقاتی و فعالیت های معاونت.

15. تنظيم و ارائه مستمر گزارش پيشرفت برنامه ها و فعالیت هاي پژوهشي حوزه به مدیریت و تولیت و انعکاس مناسب آن از رسانه ها.

رجاء واثق دارم كه در سايه ي الطاف الهي و عنايات حضرت ثامن الحجج(ع)، و توجهات حضرت صاحب الأمر(عج)و به اتكاء تدبير و تلاش توأم با اخلاص و دلسوزي شما، معاونت خواهد توانست سهمي سزاوار در تحقق آرمان هاي تحولگرايانه حضرت امام (ره) و رهبر فرهیخته انقلاب اسلامي، و اهداف و چشم انداز حوزه ي مباركه ي امام رضا(ع) احراز نمايد.

فرصت را مغتنم شمرده از مساعی مجدانه ی جناب حجت الاسلام حیدر همتي(زید عزه) در دوره تصدی معاونت امور پژوهشی، صمیمانه تشکر می کنم.

 وفّقنا اللهُمّ لِماتحبُّ وَترضی، ولاتَجعلْنا مِن الّذین یَحسَبون أنّهم یُحسِنون صُنعاً، وَاهدنا إلی السّداد والرَّشاد، فانّک خیرُ موفِّق وهاد.

علی اکبر رشاد

تولیت حوزه علميه امام رضا(ع)

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha