جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عزای حسینی در مدرسه زینبیه شهرستان ایوان

حوزه/ کارشناس مذهبی، بر ضرورت الگو برداری از سیره سیدالشهدا(ع) تاکید کرد و گفت: در مجالس عزاداری باید اهداف قیام عاشور برای مردم تبیین شود، چرا که بصیرت حسینی نیاز امروز و فردای جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام صالحی، در مراسم سوگواری امام حسین (ع)، در مدرسه علمیه زینبیه(س)  شهرستان ایوان، با اشاره به ارزش و اهمیت عزاداری برای سدالشهدا(ع)،گفت: مسجد خانه خدا است و حسینیه خانه امام حسین(ع)، که درب حسینیه به روی همه باز است، ولی مسجد احکام خاصی دارد که ورود برخی افراد به آن ممنوع است. در ایام محرم حسینیه شور و شعور خاصی می گیرد که می توان در کنار مسجد با حضور در حسینیه نیز عبادت را با معرفت همراه نمود .

وی افزود: عزادار واقعی در این روزها امام زمان (عج) است و عزاداری برای اهل بیت(ع) آنچنان اهمیت و ثواب دارد که معصومین(ع) سفارش کرده اند اگر حال گریه نداری حالت تباکی داشته باش و این چنین اندوه خود را ابراز کنید.

این کارشناس مذهبی، بر ضرورت الگو برداری از سیره سیدالشهدا(ع) تاکید کرد و گفت: در مجالس عزاداری باید اهداف قیام عاشور برای مردم تبیین شود، چرا که بصیرت حسینی نیاز امروز و فردای جامعه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha