پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی گفت: تاریخ گواه خواهد بود که اگر چاره ای نیندیشیم، همه پرسی جدایی کردستان، یک فاجعه برای کردها و تمام منطقه خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در پی اجرای همه پرسی جدایی کردستان عراق توسط کردها، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا با صدور بیانیه ای، اجرای همه پرسی جدایی شمال عراق را شبیه اشغال عراق توسط آمریکایی ها در سال 2003 دانست و از مردم عراق خواست آماده عبور از این بحران و عدم پذیرش آن باشند.

در این بیانیه آمد است: اجرای همه پرسی جدایی در شمال عراق همچون گسترش تروریسم در بخش های گسترده ای از عراق است که آن هم نتیجه اشغال عراق توسط آمریکایی ها در سال 2003 بود و شاید بتوان آن را از پیامدهای پنهان همان اشغال دانست.

ایشان افزود: تاریخ گواه خواهد بود که اگر چاره ای نیندیشیم، این همه پرسی یک فاجعه برای کردها و تمام منطقه خواهد بود.

آیت الله مدرسی از مردم و مسئولان سیاسی شمال عراق خواست با شجاعت بر عملکرد خویش بازنگری کنند و اشتباه خود را جبران و اصلاح کنند و تاکید کرد اگر ما خودمان را بازخواست و محاسبه نکنیم نسل های آینده ما را بازخواست خواهند کرد.

این عالم شیعه ادامه داد: آیا تجزیه کشور آن هم در این شرایط سخت و دشوار امری ضروری بود یا اقدامی عجیب و غریب؟

ایشان افزود: مردم صبور عراق باید آماده باشند تا از این بحران نیز به سلامت عبور کنند همان گونه که از بحران های دیگر نیز عبور کردند و توجه داشته باشند نفوذ تروریست ها در عراق، نتیجه اشغال عراق توسط آمریکایی ها بود که خداوند متعال به ما کمک کرد از آن بحران خارج شویم و اکنون نیز به ما کمک می کند تا با حکمت و شجاعت و فداکاری از این بحران نیز عبور کنیم و البته پذیرش این اتفاق از عادت ها و خصلت های مردم عراق نیست؛ چراکه این اتفاق، اتفاقی فاسد است.

ایشان افزود: ما باید بهترین راه را برای خروج از این گردنه بیابیم و با کشورهای منطقه به ویژه ترکیه و ایران همکاری و با کشورهای بین الملل مشورت کنیم.

آیت الله مدرسی در پایان خاطر نشان کرد: مردم عراق اید از مناسبت های دینی به ویژه ایام عاشورا و زیارت اربعین برای تقویت عزم و اراده خود استفاده کنند؛ چراکه بیشترین دستاوردهای ما در این روزها به دست می آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha