جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جعفر رحمانی

حوزه/ حجت الاسلام رحمانی گفت: امام حسین(ع) با احساس این که با حضور یزید اصل دین که توحید باشد به مخاطره خواهد افتاد، برحسب وظیفه از جان خود گذشته و با تقدیم خون خود حیات توحیدی بشر را احیا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام جعفر رحمانی، استاد مشاور حوزه علمیه همدان، صبح امروز در مراسم بزرگداشت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبد الله الحسین(ع) که در مدرسه علمیه زنگنه این شهر برگزار شد با اشاره به اهمیت پاسداری از دین گفت: امام حسین(ع) با خون خود پاسدار روح دین یعنی توحید بود.

وی تصریح کرد: شخصی خدمت امام حسین(ع) رسیده و ایشان از او پرسیدند که، دو تن از شیعیان ما احتیاج به کمک دارند یکی این که جان او در خطر است و دیگری اعتقادات او، حال تو کدام یک را یاری می کنی؟ آن شخص گفت: من کسی را که اعتقادات او در خطر است را یاری خواهم کرد، حضرت هم پاسخ او را تصدیق کرد.

حجت الاسلام رحمانی ابراز داشت: روح اسلام توحید است که همواره و در هر شرایطی باید آن را حفظ کرده تا فراموش نشود، چرا که در صورت فراموشی دیگر چیزی از دین باقی نمی ماند.

وی افزود: امام حسین(ع) با احساس این که با حضور یزید اصل دین که توحید باشد به مخاطره خواهد افتاد، برحسب وظیفه از جان خود گذشته و با تقدیم خون خود حیات توحیدی بشر را احیا کرد.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: امام صادق(ع) می فرمایند: همان طور که آب مایه حیات بشر است دین هم به همین منوال مایه حیات انسانی و عقیدتی انسان است.

وی ادامه داد: به تعبیر امیر المومنین علی(ع) تمام کار های نیک و پسندیه فقط در سایه دین پذیرفته است و در صورتی که دین نباشد انجام این قبیل کارها بی ثمر است.

حجت الاسلام رحمانی تصریح کرد: ما طلبه ها در راهی قدم نهاده ایم که در امتداد راه امام حسین(ع) است که همواره مشغول تحصیل معارف توحیدی بوده و به یاری خداوند مردم را هم به این راه دعوت خواهیم کرد.

وی در پایان افزود: ما به ندای اباعبد الله الحسین(ع) که یاری دین باشد لبیک گفته و در راستای احیای امر توحید در این جایگاه والا قرار گرفته ایم و همواره باید پاسدار این نعمت باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha