پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مداحان در خواندن اشعار و مداحی‌ها اغراق نکنند، گفت: باید مداحان به دقت به مطالب ورود پیدا کنند و سبک شعرشان سبک باطل نباشد و در خواندن و مداحی‌ها اغراق نکنند.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: مداحی ظرفیتی برای جذب مردم و بخصوص جوانان است، باید مداحان از این ظرفیت در راه ترویج فرهنگ ناب اسلام به نحو احسن استفاده کنند.

وی با تأکید بر این که کار مداح بسیار خطیر، مشکل و گاهی از یک سخنرانی سخت‌تر است، افزود: باید مداحان به دقت به این مطالب ورود پیدا کنند و سبک شعرشان سبک باطل نباشد و در خواندن و مداحی‌ها اغراق نکنند.
حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: هدف نباید فقط سینه‌زنی و گفتن حسین، حسین، باشد، هرچند با این مخالف نیستم، باید در این بزنگاه ها نکات مهم گفته شود و شعری خوانده شود که ارزش معنوی و فرهنگی داشته باشد.
وی گفت: جوان ما از طرفی نوحه و مداحی را می‌شنود و از طرف دیگر به موسیقی هم گوش می‌دهد، برای این جوان قابل‌قبول نیست که مداح ما به سبک شعر خوانندگان، نوحه‌خوانی کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: گاهی آن‌قدر در محتوای مطالب اغراق دارند که اصلاً مدرکی برای آن وجود ندارد و اگر هم داشته باشد خیلی سست و بی‌اعتبار است.
وی افزود: امروز سطح سواد مردم ما با گذشته فرق دارد، مانند پنج سال پیش نیست، مردم تا مطلبی را می‌شنوند به‌سرعت آن را از فضای مجازی جستجو می‌کنند تا از صحت‌وسقم آن آگاه شوند، باید مداحان این موارد را در نظر داشته باشند.
حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: مداحان در جذب جوانان از ظرفیت بالایی برخوردارند که گاهی جامعه روحانیت این ظرفیت را ندارند، مردم شوقی که نسبت به سینه‌زنی دارند به سخنرانی‌ها ندارند.
وی اظهار داشت: بسیاری از مداحان در وادی پول قرار گرفتند که نباید این‌گونه باشد، ما نمی‌گوییم که برای نوحه‌سرایی خود پولی اخذ نکنند اما نباید نرخ تعیین کنند، نگاه مادی به مداحی کردن خوب نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه انتخاب اشعاری با محتوایی حسینی از رسالت‌های مداحان حسینی است، خاطرنشان کرد: مداح باید محب امام حسین (ع) را به ایشان وصل کند و با مطالعه و بالا بردن دانش دینی خود بتواند شبهاتی که در زمینهٔ قیام عاشورا مطرح می‌شود، پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha