جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد حسین طاهری آکردی

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بر لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت فضای مجازی در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد.

حجت الاسلام محمد حسین طاهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ابراز داشت: با توجه به این که یکی از اهداف مهم قیام سیدالشهدا(ع) ناظر به فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود، ما باید بدانیم که در همه زمان ها باید در راستای احیای این فریضه و واجب شرعی و دینی اقدام کنیم.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر آن قدر اهمیت و ضرورت دارد که در روایات به این مساله تصریح شده که به واسطه این فریضه دیگر فرایض اقامه می شود و لذا حیات و بقای اسلام بستگی به همین مساله دارد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که ما باید بیش از پیش از ظرفیت های رسانه ای امروز به خصوص فضای مجازی با این گستره عظیم مخاطب در راستای نشر معارف دین استفاده کنیم، گفت: به خصوص امروز که متاسفانه در برخی مسایل شاهد کمرنگ شدن امر به معروف هستیم بر ما لازم است که از ظرفیت فضای مجازی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بهره گیری کنیم و به این طریق در جهت تبیین فرهنگ حسینی اهتمام بورزیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در دنیا و زمانه ای زندگی می کنیم که بشریت با وجود همه هیاهوهای سبک زندگی غربی، به جهت دور شدن از معنویت اصیل ، نیاز شدید به پیام حقیقی دین پیدا کرده و بهترین راه برای درک عمق پیام دین و سعادت و رستگاری تمسک به فرهنگ ناب حسینی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha