جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ عزاداری امام حسین(ع) در هیئت فاطمیون قم

حوزه/رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان شمالی گفت: یک هزار و ۱۵۰ مداح در مساجد، بقاء متبرک، حسینیه‌ها و...در استان به مناسبت‌های مختلف به‌ویژه در ماه محرم و صفر فعالیت می‌کنند.

رجب قدوسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: یک هزار و 150 مداح در مساجد، بقاء متبرک، حسینیه‌ها و...در استان به مناسبت‌های مختلف به‌ویژه در ماه محرم و صفر فعالیت می‌کنند که از این تعداد، یک‌سوم، مداحان خواهر هستند.

وی با بیان اینکه مداحان در هدایت فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند، افزود: با توجه به نقش سازنده و مؤثر مداحان در هدایت فرهنگی جامعه، دشمنان اسلام به‌ویژه رژیم صهیونیستی و استکبار تلاش می‌کنند تا از طریق ایادی خود و گسترش خرافات بتوانند جامعه را به سمت سوی اهداف خود سوق دهند.

قدوسی تصریح کرد: بنابراین مداحان و ذاکرین اهل‌بیت (ع) باید بیش از هر زمانی مواظب باشند تا در مسیر و خواسته دشمنان اسلام قرار نگیرند و به وظیفه انقلابی خود عمل کنند.

وی با اشاره به مسئولیت خطیر مداحان در احیا و پاسداشت ارزش‌ها و باورهای دینی گفت: جامعه مداحی توانسته با خدمات خود ارزش‌های دینی را زنده نگاه دارد.

رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان شمالی همچنین به نقش مهم ذاکران، مداحان و سخنرانان در هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و افزود: این افراد لازم است در عزاداری‌ها فلسفه قیام عاشورا را برای مردم تبیین کنند.

وی تصریح کرد: امسال سازمان بسیج و کانون مداحان و دیگر دستگاه‌های مرتبط با حوزه کار مداحان علاوه بر برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزش تخصصی تلاش کردند تا آسیب‌های موجود در این حوزه را شناسایی، تبیین و محتوای مناسب در اختیار مداحان قرار گیرد.

قدوسی اظهار داشت: امروز از همه فرهیختگان و اهل علم انتظار داریم اگر درجایی یا مجلسی شاهد طرح مطالب غیر مسند توسط برخی مداحان غیرحرفه‌ای بودند، امربه‌معروف نمایند .

وی با تأکید بر زنده نگاه‌داشتن واقعه عاشورا و کربلا خاطرنشان کرد: کربلا باید در طول تاریخ زنده نگاه داشته شود تا آرمان‌های اسلام زنده بماند و به ظهور امام زمان (عج) و اجرای حکومت عدل الهی در جهان پیوند بخورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha