سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی-مدیر حوزه علمیه ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با تاکید بر اینکه مداحان از قرائت اشعار و روضه های غیرمستند پرهیز کنند، گفت: مداحان باید از متون پرمحتوا و حماسی استفاده کنند و از قرائت اشعار غیرمستند و غیرتاریخی پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام و المسلیمن وعد مرادبیگی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی با توجه به اینکه برای خدا کار می‌کنند دارای جایگاه والایی هستند، گفت: تقویت مهارت‌های توحیدی، قرآنی، اسلامی و انقلابی از محورهای اساسی شکل گیری هیئت‌های مذهبی است.

مدیر حوزه علمیه ایلام  با اشاره به این که هیئت‌های مذهبی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کنند، ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی دشمنان اسلام و انقلاب برای ضربه زدن به مجالس عزاداری امام‌حسین(ع) باید ظرافت و دقت خاصی از هر نظر چه نحوه برگزاری مراسم و چه محتوای برنامه‌ها و هم سو با ارزش‌های والای قیام کربلا برپا شود.

وی با اشاره به اینکه عزاداری مستحب است اما حفظ حریم مردم و حقوق و آرامش شهروندان واجب و وظیفه ماست، تصریح کرد: برای اینکه برای مردم مزاحمت ایجاد نشود، باید عزاداری‌های خیابانی سرموقع برگزار و در موعد تعیین شده تمام شود

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با تاکید بر اینکه مداحان از قرائت اشعار و روضه های غیرمستند پرهیز کنند، گفت: مداحان باید از متون پرمحتوا و حماسی استفاده کنند و از قرائت اشعار غیرمستند و غیرتاریخی پرهیز کنند .

وی با بیان اینکه باید سعی شود که عزاداری‌های ما همراه با اعتلای اسلام و اهل‌بیت(ع) و امام زمان(عج) پسند باشد، یادآور شد: مجلس حسینی باید علاوه بر شور، شعور هم داشته باشد و از بزرگترها بخصوص پیرغلام‌ها برای تربیت و کسب تجربه نسل جوان استفاده شود و کاری کنیم که در کنار رعایت منطق و مقررات و هنجارها شور حسینی هم کم نَشود.

مدیر حوزه‌علمیه استان ایلام تاکید کرد: باید به روش صحیح به عزاداری بپردازیم و برگزاری مراسم با موضوع‌های قرآن خوانی، سخنرانی روحانیون و تفسیر قرآن نیز در مساجد صورت بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha