جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام‌جمعه شاهین‌شهر

حوزه/ حجت‌الاسلام ملکیان گفت: انقلاب اسلامی متأثر از واقعه بزرگ عاشورا است که جهان را تحت تأثیر قرارداده است، رساندن پیام ها، عبرت ها و درس های عاشورا به دنیا رسالت امروز طلاب جامعه المصطفی العالمیه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان ظهر امروز در همایش بزرگ عاشوراییان المصطفی که در مقبره علامه مجلسی به منظور عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شده بود، اظهار کرد: حقیقت امر آن است که ما هرگز در ابتدای انقلاب اسلامی چنین تصوری از نشر معارف اهل بیت در سراسر جهان نداشتیم.

وی با بیان این که با پرورش و حضور طلاب خارجی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در ایران، امروز دایره نشر معارف اهل بیت گسترده تر و موثرتر شده است گفت: یکی از رسالت های مهم طلاب خارجی جامعه المصطفی رساندن پیام ها، عبرت ها و درس های عاشورا به دنیا است.

امام‌جمعه شاهین‌شهر افزود: ظهورو بروز جامعه المصطفی(ص) العالمیه ونشر معارف اهل بیت در سراسر جهان را  از علائم ظهور امام زمان(عج) دانست.

وی ادامه داد: واقعه عاشورا حادثه ای است که جهان را تحت تأثیر خود قرارداد، اگر بخواهیم واقعه عاشورا را از نظر بعد جغرافیایی، مدت زمان جنگ و تعداد کشته ها با دیگر جنگ ها ونزاع های جهان قیاس کنیم، ناچیز است ولی ابعادی دراین واقعه نهفته است که آن را جهانی و ماندگار ساخته است.

حجت‌الاسلام ملکیان ابراز کرد: واقعه عاشورا واقعه ای است که 8 هزار سال پیش از وقوع آن، یاد شده است، بنابراین بررسی اهداف قیام امام حسین از این منظر اهمیت دارد.

وی عنوان کرد: اباعبد الله الحسین(ع) از قیام خود چند هدف را دنبال می کرد، نخستین هدف او از قیام، اجرای احکام الهی در عرصه اجتماعی بود، براساس روایات اهل بیت، اسلام بر پنج اصل نماز، روزه، حج، زکات و ولایت استوار است و ولایت بر همه انها ارحج است، چرا که به تعبیر حضرت معصوم، ولایت ضامن اجرای چهاررکن دیگر اسلام است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) قیامش برای پیاده سازی ولایت و حاکمیت اسلامی که تضمین کننده اجرای احکام الهی است، بود، دومین هدف امام(ع) از قیام، امتناع از حاکمیت نامشروع یزدی بود.

وی ادامه داد: ایستادگی در برابر ظلم و امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اهداف ابا عبد الله الحسین(ع) از قیام خود بود، عاشورا درس آزادگی، ایستادن مقابل ظلم، دفاع از ملوم، درس عشق و محبت و بندگی داشت، انقلاب اسلامی متأثر از این درس های عاشورا شکل گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha