سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حضرت قاسم

حضرت قاسم و علی اکبر(ع) هم از جهت اخلاق و سیر و سلوک الگوی حسنه ای برای آحاد مردم به ویژه دانش آموزان هستند.

خبرگزاری «حوزه»: صبح امروز همزمان با روز ششم محرم و به یاد قاسم بن الحسن(ع) در فضای عطر آگین حرم مطهر حضرت معصومه (ع) پنج هزار دانش آموز گرد هم جمع آمدند تا از سیره امام حسین و قاسم بن الحسن(ع) الگو بگیرند.

حضور دانش آموزان قمی با لباس های مشکی و سربندهای یا حسین(ع) به نوعی تجدید بیعتی با سالار شهیدان امام حسین (ع) بود که می تواند در ادامه راه نقش مهمی در زندگی آنان داشته باشد.
ناصر حمزه ای معاون پرورشی و فرهنگی آموزش پرورش استان قم در این رابطه با اشاره به اینکه همایش احلی من العسل در مدارس تمام کشور برگزار می شود، اظهار داشت: هر ساله همایش بزرگ و تجمع عظیم احلی من العسل به یاد شهادت قاسم بن الحسن کف در 15 سال پیش جان خود را برای دین اسلام فدا کرد، در سراسر کشور و تمامی مدارس برگزار می شود.
وی مشارکت پنج هزار نفری دانش آموزان استان قم را در همایش احلی من العسل مد نظر قرار داد و افزود: 700 مجمع از جمله مجمع استان قم همایش احلی من العسل را در سراسر کشور به طور همزمان با پنج هزار دانش آموز برگزار می کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش پرورش استان قم هدف از برگزاری این همایش را آشنایی دانش آموزان با سیره پیامبر (ص) دانست و عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش این بوده که دانش آموزان با اهداف والای امام حسین (ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر و سنت های پیامبر(ص)است، آشنایی شوند.
وی ضمن تشکر از تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) در برپایی این همایش، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال که دانش آموزان مدارس را با شعار لبیک یا حسین(ع) آغاز کردند تا پایان عمر با برکت خود، حسینی بمانند.
حمزه ای با اشاره به نقش الگویی حضرت علی اکبر و قاسم بن الحسن (ع) در مدارس ابراز کرد: این بزرگواران هم از جهت اخلاق و سیر و سلوک الگوی حسنه ای برای آحاد مردم به ویژه دانش آموزان هستند.
وی با بیان اینکه 550 هیئت دانش آموزی در استان قم وجود دارد، بیان کرد: هیئت های دانش آموزی در روز های سه شنبه و چهار شنبه هر هفته مراسم هایی مانند زیارت عاشورا و دعای توسل برگزار می کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش پرورش استان قم تصریح کرد: اگر اکنون ما می بینیم که رفتار دانش آموزان پیش به سوی رفتار حضرت قاسم بن الحسن و علی اکبر (ع) است به نوعی حاکی از رفتار خانواده ها، اولیا و مربیان با دانش آموزان و الگو دهی آنان به دانش آموزان بوده است.
همچنین حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش پرورش استان قم نیز در این رابطه اظهار داشت: امروز دانش آموزان دوره نخست متوسطه که به سن 13 سالگی رسیده اند این افتخار را دارند که در حرم حضرت معصومه (ع) به مناسبت ایام محرم به ویژه این روز که متعلق به حضرت قاسم بن الحسن بوده جهت عرض ارادت و سوگواری حضور پیدا کنند.
وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در آینده نسلی را تربیت کنیم که راه و رسم حسینی را ادامه بدهیم، افزود: در ایام محرم الگوهای واقعی اسلام را به دانش آموزان معرفی می کنیم که شجاعت، بندگی، مردانگی و بندگی خداوند در آنان وجود داشته است.
مدیرکل آموزش پرورش استان قم به تربیت های درونی دانش آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون یکی از مسائلی که برای ما مهم بوده تربیت های درونی دانش آموزان است که قطعا نیاز به یک الگوی مناسب دارد.
وی تصریح کرد: اکنون باید حضرت علی اکبر و قاسم بن الحسن علیهما السلام به عنوان الگوی تمام عیار در سطح مدارس به دانش آموزان شناسانده شوند.
همچنین علی اکبر شامرادی جانشین بسیج دانش آموزی ستان قم با اشاره به اینکه حضرت علی اکبر و قاسم بن الحسن نقش مهمی در ترویج الگوی اسلامی در بین دانش آموزان و جوانان دارند، اظهار داشت: برنامه احلی من العسل با همکاری بسیج دانش آموزی و معاونت پرورش وزارت خانه در سطح استان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه اجرای همایش احلی من العسل به صورت نمادین بوده است، افزود: از الگوی حضرت قاسم (ع) در موضوع برنامه هایی که در مقطع نخست دوره متوسطه بوده استفاده می شود.
جانشین بسیج دانش آموزی ستان قم با اشاره به اینکه در موضوع تربیتی برنامه ریزی ها، به وسیله الگو گیری از حضرت قاسم(ع) انجام می شود، ابراز کرد: شناسایی دانش آموزان در سطح مدارس انجام شده و از سوی مربی به مساجد انتقال داده می شوند که جلساتی به عنوان برنامه های تربیتی برای آنان تشکیل می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha