پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید محمود موسوی ، رئیس ستاد عتبات و عالیات خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام موسوی، با اشاره به استقرار بیش از ۸۰۰ موکب در ۲ مرز شلمچه و چذابه برای پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: مبادی ورودی زوار اباعبدالله الحسین برای سفر به کربلای معلا، ۵ شهر ایذه، بهبهان، اندیمشک، بوشهر و هندیجان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سید محمود موسوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خوزستان، امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی، با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، اظهارداشت: این روزها و بلکه از ماه‌ها قبل، بسیاری از محبان اهل‌بیت (ع) خود را آماده سفر کربلا در ایام اربعین می‌کنند، که مسئولان باید برای عبور و مرور زائران تدابیر لازم را اتخاذ کنند و در این راستا، اقدامات مطلوبی از حیث خدمت‌رسانی، انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه در ماجرای اربعین حسینی خداوند شدت اثرگذاری نور امام حسین(ع) در قلوب مردم را تا حدی افزایش میدهد که افراد بسیاری از اقصی نقاط دنیا به این سرزمین کشانده می‌شوند، گفت: از آنجایی که هزاران نفر از پایانه‌های مرزی زمینی خوزستان ایران راهی دیار غربت می‌شوند، ضروری است موکب‌های پذیرایی ویژه‌ای در بین راه تا مرزهای خروجی تدارک دیده شوند.

حجت الاسلام موسوی، با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۸۰۰ موکب در دو مرز شلمچه و چذابه تدارک دیده شده است، اذعان داشت: از هر ۴۰۰ موکب مستقر در مرزها برای خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) تعداد یکصد موکب بین‌راهی و مربوط به مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خوزستان، با بیان اینکه منازل زیادی برای استقبال و پذیرایی از زوار اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: اردوگاه‌های سپاه از جمله اردوگاه شهید باکری، مساجد و حسینیه‌ها نیز اعلام آمادگی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، شاهد خدمت‌رسانی بهتری به زائران اربعین حسینی باشیم.

وی با اشاره به تکمیل پرونده و مجوز مواکب برای استقرار در پایانه‌های مرزی، بیان داشت: از مجموع پرونده‌های ارسالی برای صدور پروانه، تعداد ۹۵۰ پروانه صادر و تحویل داده شده است.

حجت الاسلام موسوی، در پایان مبادی ورودی زوار اباعبدالله الحسین برای سفر به کربلای معلا را ۵ شهر ایذه، بهبهان، اندیمشک، بوشهر و هندیجان عنوان کرد و با بیان اینکه تعداد ۲۵ موکب با سهمیه روزانه ۳۰ هزار پرس غذا در عراق تدارک دیده شده است، گفت: امیدواریم با همکاری و هماهنگی دقیق میان دستگاه‌های دولتی و خصوصی، زمینه تردد و عبور و مرور زائران، هرچه بیشتر آسان گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha