جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله عیسی قاسم

حوزه/ حکومت بحرین نام بردن از آیت‌الله عیسی‌قاسم در مجالس محرم را ممنوع کرد. اقدامی که یادآور ممنوعیت ذکر نام حضرت امام خیمنی در زمان رژیم‌ ستم‌شاهی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آل خلیفه ذکر نام آیت الله شیخ عیسی قاسم، دعا كردن برای وی و حمل تصاویر رهبر انقلاب بحرین را در مجالس ومراسمهای محرم ممنوع کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی اللؤلؤة حکومت بحرین نام بردن از آیت الله عیسی قاسم در مجالس محرم را ممنوع نموده است. اقدامی که یادآور ممنوعیت ذکر نام حضرت امام خمینی در زمان ‌رژیم ستم‌شاهی است.

اللؤلؤة در این گزارش آورده است: دیروز و امروز مسؤولین حسینیه های منطقه الدراز توسط برای بازجویی احضار شده اند و طی جلسه های بلند مدت بازجویی تهدید شده اند که در صورت ذکر نام آیت الله عیسی قاسم، دعا کردن در حق وی و یا نمایش و در دست گرفتن تصاویر این عالم شیعی در مجالس و مراسم های عزاداری بازداشت خواهند شد.

گفتنی ست از خرداد ماه سال گذشته منطقه الدراز که بیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر انقلاب بحرین در آن واقع است با اقدام نظام آل خلیفه به سلب تابعیت از وی و محاکمه صوری این مرجع عالیقدر به اتهام جمع آوری اموال خمس مورد محاصره نیروهای امنیتی ست و پس از هجوم ارتش و نیروهای نظامی به تحصن کنندگان در اطرف منزل ایشان در خرداد امسال، پنج ماه است که آیت الله عیسی قاسم در اقامت اجباری قرار گرفته است‌.

تاریخ تکرار می شود

در زمان فعالیت ها و خروش مردم ایران اسلامی علیه رژیم پهلوی یکی از اقدامات برای مقابله با جریان انقلاب ممنوعیت نام حضرت امام خمینی در سخنرانی ها بود به گونه ای که برخی منبری ها با کنایه می گفتند: این آقایی که نمیشود نامش را گفت!!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha