چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
عزاداری باشکوه امام حسین (ع) در آلمان + فیلم عزاداری شیعیان در کلن

حوزه/ شیعیان آلمان امسال در راهپیمایی‌های پرشکوه عزاداری امام حسین (ع) شرکت کرده و دستجات عزاداری برلین و کلن آلمان با نظم و ترتیب به راه افتاده و آلمان نیز همانند دیگر کشورها شاهد حضور عزاداران سیاه پوش در خیابان‌ها بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از geo، شیعیان آلمان امسال در راهپیمایی‌های پرشکوه عزاداری امام حسین (ع) در روز عاشورا شرکت کردند.

در برلین دستجات عزاداری از منطقه کولونیستراب آغاز شده و تا مرکز اسلامی منهاج الحسین ادامه داشتند. شرکت کنندگان در عزاداری حسینی امسال در برلین با خواندن نوحه، عزاداری، گریه و سینه‌زنی، ارادت‌شان را به سیدالشهدا ابراز داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین ابرار حسین نقوی از علمای شیعه آلمان در گفتگو با خبرگزاری‌های محلی آلمان که در خصوص این عزاداری کنجکاوی نشان می‌دادند توضیح داده و گفت: امام حسین (ع) و یارانش در مقابل حکومت مستبد یزید سر تسلیم فرود نیاورده و شهادت و راه الله را به سر خم کردن در مقابل یزید ترجیح دادند.

حجت الاسلام نقوی همچنین بر اهمیت واقعه کربلا از دیدگاه تاریخی از هر دو جنبه اسلامی و بشری توضیح داده و افزود: سفری که حضرت امام حسین (ع) و یارانش به سوی کربلا در پیش گرفتند و ایثار و از جان گذشتگی آنان نشان داده پیروزی حق و عدالت بر باطل و بی‌عدالتی است.

گفتنی است در راهپیمایی امسال عاشورا در آلمان بانوان زیادی نیز شرکت داشتند. مسلمانان پاکستانی، افغانی، لبنانی، سوریه‌ای از گوشه و کنار برلین و شهرهای دیگر آلمان با شرکت در این راهپیمایی، ارادت‌شان را به امام حسین (ع) ابراز کردند.

مراسم شام غریبان نیز درحالی که مردم شمع به دست داشته و لباس‌های سیاه پوشیده بودند برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این مراسم به وحدت و برادری میان تمامی بشریت، به ویژه ستمدیدگان عالم تاکید کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha