سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بسکتبالیست‌های محجبه

حوزه/ درحالی که روز گذشته لغو ممنوعیت حجاب و پوشش مذهبی در مسابقات بسکتبال حرفه‌ای رسما به حالت اجرایی درآمد، در انگلستان تیمی تماما متشکل از بسکتبالیست‌های محجبه تشکیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، ممنوعیت پوشش مذهبی و حجاب در بسکتبال حرفه‌ای رسما برداشته شد.

درنقطه عطفی برای بسکتبال حرفه‌ای ممنوعیت طولانی مدت پوشش مذهبی برای بازیکنان بسکتبال از جمله حجاب به طور رسمی برداشته شد. گفتنی است این قانون  که در ماه می توسط فدراسیون بین المللی بسکتبال به تصویب رسیده بود، روز گذشته رسما به اجرا درآمد.

زنان مسلمان با شنیدن این خبر اعلام کرده‌اند قصد دارند با شرکت در مسابقات، کلیشه‌های مذهبی را بشکنند.

تیم بسکتبال زنان محجبه تشکیل می شود

در پی برداشته شدن ممنوعیت حجاب در مسابقات بسکتبال در ماه می، جمعی از بازیکنان محجبه بسکتبال در سرتاسر انگلستان گردهم آمدند تا یک تیم زنان محجبه را با نام فالکونز تشکیل دهند. بانوان محجبه شرکت کننده در این تیم را تماما زنان مسلمانی تشکیل می‌دهند که قصد دارند نشان دهند حجاب مانعی برای موفقیت و پیشرفت آنان در زندگی محسوب نمی‌شود.

ربیه پاشا، یکی از اعضای نخستین تیم زنان مسلمان در لستر انگلستان می‌گوید: از این پس مردم خواهند دید که زنان مسلمان نیز می‌توانند در مسابقات بسکتبال شرکت کرده و برنده باشند. آن‌ها خواهند دید که پوشش مذهبی مانعی برای نقش آفرینی ما در مسابقات نخواهد بود.

یقین درایر بسکتبالیست محجبه این تیم نیز می‌گوید: من فکر می‌کنم ما تاثیر قابل توجهی خواهیم گذاشت. ما می‌خواهیم الگویی برای هم‌سن و سال‌هایمان باشیم تا آن‌ها هم ببینند که می‌توانند بسکتبال بازی کنند.

گفتنی است تغییر قانون ممنوعیت حجاب در پی تشکیل یک کمپین دو ساله اینترنتی و فعالیت قابل توجه اعضای کمپین انجام گرفت. درخواست اینترنتی برداشته شدن محدودیت حجاب برای زنان مسلمان در مسابقات بسکتبال در این مدت زمان موفق به جمع آوری بیش از 137 هزار امضاء شد. اسما البداوی بانوی محجبه لبنانی در انگلستان که تیم زنان محجبه را راه اندازی کرده یکی از کسانی است که کمپین جمع آوری امضا را نیز در شبکه‌های اجتماعی هدایت می‌کرد و معتقد است که آینده روشنی پیش روی بسکتبالیست‌های محجبه قرار دارد.

البدوای در این باره می‌گوید: ممکن است اکنون زیاد دیده نشود اما با تصویب این قانون به زودی خواهیم دید که زنان محجبه بیشتری در مسابقات بسکتبال شرکت خواهند کرد.

وی افزود: قانون جدید تاثیرات زیادی خواهد گذاشت، زیرا هر چه بیشتر زنان محجبه در رقابت‌ها حضور یابند و زنان مسلمان ببینند که همتایان آن‌ها با حجاب در رقابت‌ها شرکت کرده‌اند، اشتیاق آن‌ها برای شرکت در مسابقات بیشتر و بیشتر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha