جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پنجمین راهپیمایی عزاداری عصر عاشورا در میشیگان آمریکا برگزار شد

حوزه/روز گذشته پنجمین راهپیمایی عزاداری عصر عاشورا در شهر دیربورن واقع در ایالت میشیگان آمریکا، باشکوه تمام برگزار شده و به گفته برگزارکنندگان بیش از ۴ هزار تن از عزاداران سیاه پوش در دسته‌های عزاداری حضور داشته‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از fox2detroit، راهپیمایی عزاداری روز عاشورای حسینی با حضور هزاران تن در شهر دیربورن در ایالت میشیگان، ایالت شیعه نشین آمریکا برگزار شد.

عزادارای عصر عاشورا ، این رویداد بزرگ مذهبی شیعیان که سالانه در بعداز ظهر عاشورا در سرتاسر شهرهای بلاد اسلامی برگزار می‌شود، روز گذشته با حضور گسترده و باشکوه عزاداران سیاه پوش در این شهر آمریکایی نیز برپا شده و برگزارکنندگان تخمین زدند که بیش از 4 هزار نفر در این دسته عزاداری حضور داشته‌اند.

شیعیان میشیگان در پنجمین سال متوالی در این تظاهرات عظیم با عنوان «راهپیمایی عدالت» حضور پیدا کرده و با مظلوم‌مان و ستمدیدگان در سرتاسر جهان ابراز همبستگی کردند.

یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی به خبرنگاران آمریکایی گفت: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم و لباس سیاه به تن کرده‌ایم تا همبستگی و همدردی‌مان را با ستمدیدگان دنیا نشان هیم.

بعضی از راهپیمایان همچنین پلاکاردهایی با عناوین مبارزه با نژادپرستی، تروریسم و خشونت پلیس در دست داشتند.

یکی از برگزارکنندگان نیز معتقد است که این راهپیمایی فرصتی برای «اتحاد در مبارزه با نژادپرستی» به وجود خواهد آورد و در مجموع برگزارکنندگان راهپیمایی روز عاشورا را فرصتی برای ترویج ارزش‌های اسلامی بیان کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین خواستار پایان دادن به فعالیت برخی گروه‌ها و کشورها در حمایت اقتصادی و ایدئولوژیکی از تروریسم و ظلم و استبداد شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha