سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مهدی مهرپویان

حوزه/معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به مشکلات پیش روی روحانیون و مبلغان مدارس گفت: باید برای رفع مشکلات مبلغان مدارس اقدام اساسی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان پیش از ظهر امروز در جمع روحانیان مبلغ در مدارس استان اظهار داشت: با وجود فعالیت‌های مناسب و اثرگذار روحانیان در مدارس، اما آن‌چنان‌که بایدوشاید از خدمات این بزرگواران قدردانی نمی‌شود.

وی با اشاره به ناچیز بودن مبلغ دریافتی مشاوران مذهبی و روحانیان مبلغ در مدارس، افزود: اگرچه مبلغ دریافتی در سال‌های گذشته هم اندک بود، اما امسال این مبلغ هم کاهش‌یافته و به ماهی حدود 3 میلیون ریال رسیده است که بسیار اندک است.

حجت‌الاسلام مهرپویان گفت: باوجوداین مشکلات، روحیه جهادی مشاوران و مبلغان مذهبی در مدارس سبب شده همچنان باانرژی و اخلاص مشغول خدمت‌دهی در مدارس هستند.

وی با اشاره به روحیه تبلیغی مبلغات و مبلغان در سطح مدارس، تصریح کرد: تمام مدیران مدارس و معاونان پرورشی و آموزشی معترف هستند که مبلغات و مبلغان در مدارس سنگ تمام گذاشته و با تمام توان مشغول به خدمت هستند که این اقدامات آن‌ها قابل تقدیر است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه با وجود این باید برای رفع مشکل مزبور اقدام اساسی شود، گفت: تلاش می‌کنیم در سفر تولیت آستان قدس رضوی به استان که نوزدهم مهرماه به مناسبت گرامیداشت سالروز سفر رهبری انجام می‌شود، این مشکل مطرح شود تا با استفاده از ظرفیت آستان قدس این خلأ جبران شود.

وی با بیان اینکه اگرچه همه‌ساله عیدی به برادران مبلغ تعلق می‌گیرد؛ اما خواهران مبلغه از عیدی هم محروم هستند، اظهار داشت: باید حمایت‌های بیشتری از مبلغات و مبلغان فعال در مدارس آموزش‌وپرورش صورت گیرد.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بیان اینکه اکنون در استان 52 نفر از خواهران و برادران مبلغ در مدارس فعالیت می‌کنند، افزود: امروز دیگر روستاها سنگرهای اصلی تبلیغ نیستند؛ بلکه سنگر اصلی برای فعالیت تبلیغی روحانیان، مدارس هستند که نسل آینده کشور را تربیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اصل کار روحانیان مبلغ و مبلغات در مدارس بسیار ارزشمند و ذی‌قیمت است؛ زیرا حضور آن‌ها به‌عنوان نماینده و کارشناس دین در مراکزی که اعضای آن آماده پذیرش آموزه‌های اسلامی هستند تأثیرگذاری صددرصدی داشته و این راه و جریانی که شروع شده است ارزشمند است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha