جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 427516
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
دکتر تاج الدین الهلالی

حوزه/ بیایید همه برای نجات بندگان خدا از یزیدیان زمان در سوریه و عراق و مصر و عربستان و کشورهای خلیج فارس و مغرب عربی بشتابیم و گروه های تکفیری و خوارج را از میان صفوف خود بیرون کنیم و اعلام کنیم که صفوف ما اسلامی و قرآنی و محمدی است که رنگ و بوی مذهبی ندارد و از تعصبات نژادی عربی و کردی و ترکی و فارسی به دور است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ تاج الدین الهلالی از علمای مسلمان مصر، ‌مفتی سابق استرالیا و مدیر مسئول مجله الوسطیه در قاهره در یادداشتی به تحلیل قیام امام حسین علیه السلام پرداخت. ترجمه این یادداشت بدین شرح است:

بله او(حسین) برای جاه طلبی، ستمگری، ریا و خوشایند دیگران قیام نکرد، بلکه قیام کرد تا مسیر اسلام توحیدی محمدی را که از خط قرآنی و ربانی خود منحرف شده بود اصلاح کند؛ اسلام منحرف شده آن روزگار فریضه قرآنی شورا را درهم کوبیده و بیرق سنت محمدی را ویران کرده بود و بدعت ولایت عهدی را بنا نهاده بود که باعث می شد ملت ها و مردم همچون گله ای بی اختیار باشند که پسران آن را از پدران خود به ارث برند و صاحب آن شوند و ملت های مسلمان نسلی پس از نسل دیگر آزادی عزت و کرامت نداشته باشند و امر به معروف و نهی از منکر هم برچیده شود.

روزگار او روزگاری بود که در آن زمانِ نبوت و هدایت و رحمت سپری شده و دوران ظلم و ستم و زورگویی آغاز شده بود و از این رو او کسی نبود که آن گونه که منافقان ادعا می کنند علیه امام زمان عدالتگر خود قیام کرده باشد، بلکه او علیه حکومت تحمیلی و نامشروع طاغوت قیام کرد که نه از سوی مردم و نه از جانب خداوند مشروعیتی نداشت.

در چنین شرایطی امام حسین(ع) با چه رویی می توانست با پروردگاری ملاقات کند که فرموده است: «و بر ظالمان تكيه ننماييد، كه موجب می‌‏شود آتش شما را فرا گيرد...»(هود، 113).

و فرموده: « خداوند به عدل و احسان و بخشش به نزديكان فرمان مى‏دهد؛ و از فحشا و منكر و ستم، نهى مى‏كند...»(نحل، 90)؟؟

و با چه رویی می خواست با جدّش محمد مصطفی ملاقات کند که فرموده است: اگر مردم ظالم را ببینند و دست او را نگیرند، چه بسا خداوند آنها را به عذابی از جانب خود مبتلا کند.

و فرمود: هرکی سلطان ظالمی ببیند که حرام خدا را حلال می شمارد و پیام الهی را زیر پا می گذارد و با سنت پیامبر مخالفت می کند و در میان مردم به ظلم و ستم مشغول است و با سخت و رفتار خود به او اعتراض نکند، خداوند این حق را دارد که او را با همان ظالم محشور کند.

و فرمود: باید امر به معروف و نهی از منکر کنید و از ظلم ظالم جلوگیری کنید و او را به راه راست درآورید.

علاوه بر اینها و به دور از جهل و پنهان کاری و دورویی و نیرنگ می گوییم: چگونه می توانیم از قیام حسینی را در اصلاح مفاهیم و اصلاح فساد و برطرف کردن کژی ها و نجات امت استفاده کنیم؟

اگر امام حسین علیه السلام بیاید و به ما بگوید ای امت مسلمان و ای پیروان جدّم محمد! رسالت جدم پیامبر رسالتی جهانی و انسانی است که برای تمام بشریت مژده رحمت و هدایت آورده است و این رسالت از جنس کسری و قیصر و فرعون نیست و من یقین دارم که روی کار آمدن و به قدرت رسیدن یزید خود به تنهایی در بر دارنده تمام بلاهایی بود که می تواند بر امت اسلام نازل شود و اکنون شما در روزگار خود با یزیدهای متعدد و فراوان روبرو هستید.

پس بیایید همه برای نجات بندگان خدا از یزیدیان زمان در سوریه و عراق و مصر و عربستان و کشورهای خلیج فارس و مغرب عربی بشتابیم، پس صفوف خود را متحد کنید و گروه های تکفیری و خوارج را از میان صفوف خود بیرون کنید و اعلام کنید که صفوف شما اسلامی و قرآنی و محمدی است که رنگ و بوی مذهبی ندارد و از تعصبات نژادی عربی و کردی و ترکی و فارسی به دور است.

و گویی مردم صدای نوه و ریحانه پیامبر را شنیده اند که با مذاهب و مکتب ها و گروه های مختلفی که دارند به ندای او لبیک گفته و تکبیرگویان به سوی او شنافته اند.

آری، گروه های مؤمنان در مصر و عربستان و سوریه و عراق و یمن و لیبی همچون موج خروشان و شراره های آتشفشان به سوی کاخ های پادشاهی و ریاست جمهوری شتافتند تا تمام رهبران یزیدی را بازداشت کنند و آنها را به دادگاه های عدالت اسلامی بسپارند و تمام پیروان قیام حسینی در تمام نقاط جهان اعلام آمادگی کرده اند تا در روزی در کنار و با رهبری اسلامی او بیت المقدس و تمام فلسطین را نجات دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha