پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
استاندار یزد

حوزه/ استاندار یزد با بیان اینکه در عزاداری های امسال در استان یزد بیش از ۲۰۰گردشگر خارجی حضور داشتند، گفت: این گردشگران از ۲۸ ملیت متفاوت تنها برای مشاهده مراسم عزاداری به یزد سفر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، سیدمحمد میرمحمدی، شب گذشته در همایش تجلیل از خادمان عاشورایی یزد با اشاره به اینکه مراسم عزاداری امام حسین(ع) هر سال بهتر از قبل برگزار می شود، اظهار داشت: هرچه که به پیش می رویم شاهد افزایش نظم و کیفیت عزاداریهای امام حسین(ع) در یزد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: عزاداران یزد به گونه ای عمل کردند که مراسم یزد در دنیا مورد توجه قرار گرفته و هر ساله شاهد حضور گردشگران خارجی در یزد هستیم که تنها برای دیدن این مراسم به یزد سفر کرده اند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: حرکت، مبارزه و قیام امام حسین(ع) همیشه در قبال ستمگران ادامه دارد و باید در برابر کسانی که به دنبال جلوه دادن باطل در جامعه هستند باید مبارزه کرد.

میرمحمدی افزود: این صحنه که خداوند متعال در تاریخ بشر تعبیه کرده، درسی برای همه مردم جهان در تمام زمان‌ها است و لازم است که سعی در فهم مبانی و ارزش‌های آن کنیم.

این مقام مسئول به لزوم تبیین واقعیت‌ها و اهداف قیام عاشورا برای جهانیان تاکید کرد و ادامه داد: قیام حسینی همیشه جریان‌های باطل را در جهان رسوا می‌کند و هیچ جریانی نمی‌تواند در برابر این قیام و این فرهنگ خود‌نمایی کند.

استاندار یزد به اهداف تشکیل داعش توسط استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: هر روز که می‌گذرد داعش برای جهانیان بیش از پیش رسوا می‌شود و با وجودی که برای تخریب اسلام به وجود آمده اند در حال ذوب شدن در برابر عظمت اسلام و فرهنگ حسینی هستند.

میرمحمدی به حضور بیش از 200 گردشگر خاص مراسم عاشورای حسینی در یزد اشاره کرد و افزود: این گردشگران با 28 ملیت در استان یزد حضور پیدا کردند و در نقاط مختلف استان عزاداری‌ها را مشاهده کردند.

وی ظرفیت‌های استان یزد در زمینه معرفی اسلام به جهانیان را بسیار زیاد دانست و خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به صورتی باشد که زمینه جذب هرچه بیشتر جوانان به مساجد و مراسم مذهبی را فراهم کند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha