پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هفته بیداری اسلامی در دانشگاه میشیگان برگزار می‌شود

حوزه/انجمن اسلامی دانشگاه ایالتی میشیگان هفته پیش رو را با عنوان «هفته بیداری اسلامی» هر ساله برگزار کرده و در آن نشست‌ها و گردهمایی‌های متعددی به هدف آشناسازی جامعه غرب با دین اسلام خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از statenews، انجمن اسلامی دانشگاه ایالتی میشیگان در آمریکا، «هفته بیداری اسلامی» برگزار می‌کند.

هفته بیداری اسلامی که سالانه توسط جامعه اسلامی این دانشگاه برگزار می‌شود، شامل نشست‌ها و برنامه‌های 6 روزه‌ای است که هدف آن ارتقاء درک و آگاهی اجتماعی در رابطه با دین اسلام می‌باشد.

رویدادهای مرتبط با این هفته اکثرا به صورت آزاد و رایگان برای تمامی دانشجویان بوده و شامل غذاهای سنتی حلال متعلق به کشورهای مسلمان نشین خواهند بود.

سلمان پرویز نماینده انجمن اسلامی می‌گوید که هدف آن‌ها آگاه سازی مردم درباره اسلام است.

پرویز می‌گوید: بسیاری از مردم چیزی درباره اسلام نمی‌دانند. آن‌ها حتی یک مسلمان را از نزدیک ندیده‌اند. به این ترتیب ما قصد داریم شیوه‌ای پیش روی مردم بگذاریم که اسلام را از یک منبع معتبر بشناسند. دیگر اینکه می‌خواهیم آگاهی مردم را درباره مشارکت‌های جامعه متنوعی که با آن‌ روبرو هستند نشان دهیم.

برنامه نشست‌های این هفته به شرح زیر بیان شده‌اند:

دوشنبه: آشنایی با قرآن: سخنرانی پیرامون روابط علوم پایه و قرآن و روابط قرآن با دیگر رشته‌ها. در این نشست علمای اسلامی در خصوص آیات جالب توجه و برجسته پیرامون مسائل علمی صحبت کرده و به سئوالات در این زمینه پاسخ می‌دهند. در این رویداد قرار است غذاهای هندی به شرکت کنندگان داده شود.

سه شنبه: گفتمان دینی که مشابه «گفتگوهای تد» بوده و در آن‌ها از زوایای اسلامی صحبت خواهد شد. موضوعات سخنرانی‌ها در باره مسائل متنوعی از شادی گرفته تا محیط زیست و اسلام خواهد بود. موضوعات دیگر شامل نیاز به مشارکت مدنی و نیاز به منابع بهداشت روانی خواهند بود. غذاهای سومالیایی در این رویداد آماده خواهد شد.

چهارشنبه: قدردانی به صرف چای. هدف از این رویداد آگاه سازی پیرامون مسلمانان روهینگیا است. قرار است در ادامه به صرف چای و قهوه، در رابطه با مشکلات مسلمانان روهینگیا و تلاش‌های انجمن اسلامی برای کمک به آن‌ها صحبت شود.

پنج شنبه: داعش، جهاد و قوانین اسلامی، توطئه پیچیده

در این نشست قرار است پیرامون سوءاستفاده‌های داعشی‌ها از قوانین اسلامی، دین و مکتب پیامبر در راه اهداف جاه طلبانه صحبت شود.

پرویز در این باره می‌گوید: مباحثات قرار است درباره سوءاستفاده برخی گروه های تروریستی از مفاهیم اسلامی و شستشوی مغزی جوانان باشد.

جمعه: نماز جمعه، قرار است در این رویداد نماز روز جمعه با حضور تمامی مسلمانان برگزار شود.

نماینده انجمن اسلامی می‌گوید: مسیحیان مراسم روز یکشنبه را دارند، یهودیان سبت دارند و برای ما مسلمانان نیز نماز روز جمعه مهم است و روز تعطیل محسوب می‌شود.

شنبه: گردش دسته جمعی با مسلمانان که در این بخش دانشجویان انجمن اسلامی از هم‌کلاسی‌هایشان برای شرکت در یک مسافرت جمعی دعوت به عمل می‌آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha