پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ ماهر حمود

حوزه/شیخ ماهر حمود گفت: ما به کسانی که ایران را یک بار به فارس بودن و یک بار به صفوی متهم می کنند می گوییم که بیشتر اصحاب و علمایی که در اسلام به جایگاه بالایی رسیدند، ایرانی بودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخحمود دبیر کل اتحادیه علمای مقاومت در مراسم حسینی در شهرک "مجدل سلم" لبنان که با حضور فعالان حزبی، تربیتی، فرهنگی و مردمی برگزار شد، سخنرانی کرد.

شیخ حمود در سخنان خود به مفاهیم انقلاب عاشورا و تأثیر آن بر نسل ها اشاره کرد و گفت: زمانی که بر منبر امام حسین (ع) می ایستم به هیچ کس تعارف نمی کنم و می گویم که انقلاب امام حسین (ع) ثابت کرد که این انقلاب، قهرمانانی با استقامت و مجاهد پرورش داد که امروز در میدان های شرافت، جانفشانی و فدایی شدن حضور می یابند اما مکتب یزید، تکفیری هایی را بوجود آورده که خودشان را در میان انسان های بی گناه منفجر می کنند به گمان اینکه وارد بهشت خواهند شد.

وی افزود: مکتب امام حسین(ع) نه شیعی است و نه سنی بلکه به معنای کلمه یک مکتب اسلامی همه گیر است.

این روحانی سنی تاکید کرد: ما به کسانی که ایران را یک بار به فارس بودن و یک بار به صفوی متهم می کنند می گوییم که بیشتر اصحاب و علمایی که در اسلام به جایگاه بالایی رسیدند، ایرانی بودند.

وی ادامه داد: به کسانی که سنگ عربیت و اسلام را به سینه می زنند میگویم که شما برای برپایی سفارت های رژیم غاصب صهیونیستی و عادی سازی روابط سر و دست می شکنید؛ این در حالی است که حکومت ایران تنها کشوری است که با اسرائیل قطع رابطه کرد و از جنبش های آزادی بخش فلسطین که سنی هستند حمایت کرد، پس چه کسی به اسلام نزدیک تر است؟ شما یا آن ها؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha