جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مقامات بلژیک واعظ افراط‌گرای سلفی را از این کشور اخراج کردند

حوزه/ مقامات بلژیکی یک واعظ افراط‌گرای سلفی و امام جماعت بزرگترین مسجد این کشور واقع در بروکسل را اخراج کردند و گفتند او به ترویج ایدئولوژی سلفی و افراط‌گرایی در این کشور می‌پردازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از japantimes، مقامات بلژیکی یک واعظ مصری و امام جماعت بزرگترین مسجد این کشور را به دلایل امنیتی از این کشور اخراج کردند.

عبدالهادی سیف، یک واعظ مصری می‌باشد که به مدت 13 سال در بلژیک سکونت داشته است. مقامات بلژیکی نخست در ماه مارس اعلام کردند که اجازه اقامت وی را تمدید نمی‌کنند، اما وی به این تصمیم اعتراض کرده و پرونده او در 24 اکتبر دوباره مورد بازبینی قرارخواهد گرفت.

در این میان تئو فرانکن وزیر مهاجرت بلژیک اعلام کرده که مجوز اقامت امام جماعت مسجد اعظم بروکسل، که با بودجه عربستان سعودی فعالیت می‌کند و در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا در بروکسل قرار دارد لغو کرده است.

فرانکن در این باره گفته است: همه می‌دانند که مسجد اعظم بروکسل مشکلاتی دارد و من نیز اجازه اقامت امام جماعت این مسجد را لغو کرده‌ام. ما نشانه‌های بسیار آشکاری دریافت کرده‌ایم که وی یک سلفی بسیار افراط‌گرا، رادیکال، بسیار محافظه کار و خطرناک برای جامعه ما و امنیت ملی است.

فرانکن در سخنانش نام امام جماعت را به طور مشخص ذکر نکرد. لازم به ذکر است کشور بلژیک در سال 2016 بلژیک شاهد چندین حمله تروریستی و بمب‌گذاری بود که جان 32 نفر در فرودگاه و ایستگاه مترو را گرفت. گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات‌های تروریستی را به عهده گرفت.

در پی بمب‌گذاری‌های تروریستی در ماه مارس سال گذشته، بسیاری بر این باور بودند که واعظ مسجد اعظم بروکسل در ترویج افراط‌گرایی نقش داشته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha