پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سفر رئیس کلیسای کلدانی عراق به واتیکان

حوزه/ رئیس کلیسای کلدانی عراق گفت: همه پرسی جدایی کردستان می تواند منجر به درگیری جدید نظامی در عراق شود که همه در آن متضرر می گردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اسقف لوئیس رافائل ساکو، اسقف اعظم کلیسای کلدانی عراق و رئیس شورای کلیساهای کاتولیک آسیای غربی، روز گذشته ضمن سفر به واتیکان با عمر برزنجی سفیر عراق در واتیکان و احمد برواری سفیر عراق در ایتالیا دیدار کرد.

برزنجی در دیدار با پدر ساکو به وی خوشامد گفت و از نقش کلیسای کلدانی در تقویت گفت‌وگو و نزدیک ساختن دیدگاه های گروه ها قدردانی کرد و گزارشی از فعالیت های خود در زمینه دیدار با مسئولان واتیکان برای تقویت روابط ادیان توحیدی به ویژه میان عراق و واتیکان ارائه کرد.

رئیس کلیسای کلدانی عراق در این دیدار از استقبال سفیر عراق در واتیکان تشکر کرد و پس از آن به بحث درباره مسائل مختلف سیاسی و امنیتی منطقه پرداخت که مهم ترین آنها مسئله همه پرسی اقلیم کردستان عراق بود.

وی در سخنان خود اظهار نگرانی کرد که همه پرسی جدایی کردستان می تواند منجر به درگیری جدید نظامی در عراق شود که همه در آن متضرر می شوند و از این رو باید به فکر چاره ای برای پایان دادن به این بحران و خاموش ساختن آتش درگیری از طریق گفت‌وگوی جدی و مسئولانه باشیم و راه حل مناسبی برای این بحران بیابیم که منافع همه طرف ها در آن رعایت شود.

پدر ساکو پس از آن راهی سفارت عراق در ایتالیا شد و با برواری سفیر عراق در ایتالیا بر ضرورت عبرت آموزی از گذشته برای بنای آینده تاکید کرد و افزود: همه گروه ها باید در عراق از حقوق خود بهره مند باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha