جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین گنجی

حوزه/ اگر حضرت زینب(س) نبود قطعا قیام و نهضت کربلا به سرانجام درستی نمی رسید و به همین دلیل تاریخ اسلام نمی تواند از نقش بی بدلیل آن بانو به راحتی بگذرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین گنجی امروز در مراسم دهه دوم محرم بیت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در قم برگزار شد به شخصیت  والای حضرت زینب(س) و نقش مهم آن حضرت در پاسداشت نهضت عاشورا  اشاره  کرد و بابیان اینکه این بانوی بزرگ شخصیت جهان اسلام بعدازچهار بانوی بهشتی بود،گفت:زمانی که حضرت زینب(س) به دنیا آمد، فرشته و ملائک در خلقت او تعجب کرده اند.

سخنران این مراسم عنوان کرد: تعجب آنها به دلیل صبر آن بانو بوده وهمین مسئله باعث شد حضرت زینب(س) بتواند نقش اساسی درادامه مسیر کربلا داشته باشد.

وی افزود: نقش عقیله بنی هاشم(س) درادامه مسیر قیام آن قدر مهم است که نمی شود از این نقش به راحتی گذشت چون او همانند مادر خود توانست به خوبی از ولایت و ولیّ خدا دفاع کند.

 حجت الاسلام والمسلمین گنجی در پایان گفت: اگر حضرت زینب(س) نبود قطعا قیام و نهضت کربلا به سرانجام درستی نمی رسید و به همین دلیل تاریخ اسلام نمی تواند ازنقش بی بدلیل آن بانو به راحتی بگذرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha