چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام فاطمیان

حوزه/ باید محبت به امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) را از کودکی به فرزندان خود بیاموزید تا این بچه‌ها در آینده جایگزین بزرگترها در هیأت‌ها شوند و پرچم امام حسین(ع) را همچنان سرپا نگاه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  سید مرتضی فاطمیان صبح امروز در جمع روحانیون و مبلغین حوزه های علمیه استان قزوین که در دفتر امام جمعه برگزار شد با تشریح وقایع کربلا و نقش حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در این وقایع بیان کرد: حضرت زینب (س) با شجاعت بسیار و با ایستادگی مثال‌زدنی خود سبب شد که امام حسین (ع) و یارانش با آسودگی و استواری بیشتری به جنگ دشمن بروند و به شهادت برسند.

وی افزود: عده‌ای به خاطر عصبیت جاهلیت پیگیر و رهرو راه حق نشدند و عده‌ای دیگر نیز به خاطر نادانی نتوانستند راه حق و درست را پیدا کنند و با فراموش کردن وقایع مهمی نظیر واقعه غدیر و سرپیچی از فرمان رسول خدا (ص) بسترساز واقعه عاشورا شدند.

امام جمعه شهرستان اقبالیه بیان داشت:  دشمن تلاش‌های بسیاری می‌کند که عشق و محبت امام حسین (ع) در قلب بچه‌های ما و نسل جدید راه پیدا نکند و در همین راستا در فضاهای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های ماهواره‌ای فعالیت جدی می‌کند.

وی ادامه داد: باید محبت به امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) را از کودکی به فرزندان خود بیاموزید تا این بچه‌ها در آینده جایگزین بزرگترها در هیأت‌ها شوند و پرچم امام حسین(ع) را همچنان سرپا نگاه دارند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نهضت اصلاحی و مقدس امام حسین (ع) حادثه عظیم و اثرگذاری در تاریخ اسلام می باشد که از یک سو اوضاع سیاسی و اجتماعی موجود را دستخوش تغییرات اساسی کرده و از سوی دیگر نتایج روحی و معنوی عمیقی به جای گذاشت.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: قیام امام حسین (ع) از جمله نهضت های اصلاحی و مقدس در تاریخ اسلام می باشد که پیامدهای گوناگونی را در عرصه های سیاسی - اجتماعی، اخلاق و معنویت (انقلاب درونی)، و الهام بخشی و اثرگذاری (الگوسازی) در روند مبارزه مکتبی در پی داشته است.

حجت الاسلام فاطمیان بیان داشت: امام حسین (ع) با برخورداری از دانش خاص الهی برای اصلاح جامعه، برنامه بسیار دقیق و منظمی طرح ریزی کرد که نه تنها توانست جامعه آن روز را از خطر مرگ حتمی معنوی و فرهنگی نجات بخشد؛ بلکه برای همیشه به جوامع بشری قدرت و نیرویی بخشید تا بتوانند در مقابل ظلم و ستم و اعمال خلاف از خود حساسیت نشان دهند.

امام جمعه شهرستان اقبالیه خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای تحقق بخشیدن به این هدف، نهضت و قیام خود را در دو مرحله برنامه ‏ریزی کرد؛ مرحله نخست، مرحله خون، قیام و شهادت و مرحله دوم مرحله پیام رسانی، بیدارگری، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره نهضت بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha