جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام زرینه

حوزه/ مسلمانان در صورتی می توانند از دستاورد های بزرگ جهاد و شهادت امام حسین(ع) محافظت نمایند که به مخالفت و مقابله با استکبار بپردازند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام محمد همایون زرینه صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا به واقعه تاریخی قیام سید الشهدا (ع) اشاره کرد و گفت: بی‌تردید یكی از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام، نهضت بزرگ عاشوراست كه پس از گذشت یک هزار و چهارصد سال هنوز به عنوان حماسه‌ای جاوید مطرح بوده و در صفحات حجیم تاریخ بشر به بوته فراموشی سپرده نشده است.

وی افزود: عظمت این حادثه به گونه ای است که پس از گذشت قرنها، هنوز هم به عنوان عنصر اصلی الهام دهنده قیام های آزادی خواهانه بشر در جای جای جهان مطرح است و نه مسلمانان که همه آزادگان و آزاد اندیشان جهان، حرکت های آزادیخواهانه و استبداد ستیزانه خود را متاثر از این نهضت عظیم و الهی می دانند.

 وی ادامه داد: امام حسین(ع) قیام كرد تا به انسان هاى زیر بار ظلم و ستم بیاموزد كه چگونه مى تـوانند به حقـوق خـود نائل آیند و حریت و آزادى از دست رفته خویش را دوباره به دست آورند.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه امام حسین (ع) و یاران ایشان در مقابل دشمن ایستادگی نموده‌اند، عنوان کرد: ایشان هرگز زیر بار ظلم و ستم نرفته، و تا آخرین قطره خون خود از اسلام دفاع کردند و این خود درسی فراموش نشدنی است که به ما انسان‌ها داده شده است.

وی اظهار کرد:  در محرم باید محتوای قیام امام حسین (ع) و چرایی حرکت ایشان که هم خود و هم خانواده خود را در راه اسلام فدا کردند، به خوبی و روشنی بازگو شود.

حجت الاسلام زرینه خاطرنشان کرد: باید در سخنرانی ها به بیان اصل هدف قیام اباعبدالله پرداخته شود و از بیان حواشی دوری کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران استقبال با شکوه مردم شهرستان و حضور پرشور آن ها در مراسمات عزاداری امام حسین (ع)  را یک از صحنه های زیبای عزاداری نام برد و گفت: باید از فرصت حضور مردم برای تبیین اهداف قیام عاشورا بهره جست.

حجت الاسلام زرینه، مهمترین وظایف مسلمانان را داشتن اتحاد و وحدت دانست و عنوان نمود: مسلمانان در صورتی می توانند از دستاورد های بزرگ جهاد و شهادت امام حسین(ع) محافظت نمایند که به مخالفت و مقابله با استکبار بپردازند


 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha