جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار با خانوده شهید پورهنگ

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق به همراه معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران، با حضور در منزل شهید روحانی مدافع حرم محمد پورهنگ، با خانواده این شهید دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق مدیر حوزه علمیه تهران، حجت الاسلام کبیریان معاونت آموزش، حجت الاسلام مهدوی‌خواه معاون امور طلاب و حجت الاسلام شاه جعفری معاونت تهذیب حوزه علمیه تهران عصر امروز با حضور در منزل شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پورهنگ با خانواده آن شهید دیدار کرده و از همسر شهید تجلیل کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نقی مهدوی‌خواه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه خانواده شهدا به ویژه طلاب و روحانیون به گردن همه مردم ایران حق دارند، گفت: شهدای طلبه همواره با مجاهدت و با جان و دل در سنگر علم و معرفت، و در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی مشغول خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

وی با اشاره به دیدار مدیر و معاونین حوزه علمیه تهران با خانواده شهید مدافع حرم، اظهار داشت: شهید محمد پورهنگ از طلاب فعال و انقلابی حوزه علمیه عبدالعظیم حسنی(ع) شهر ری بود و بعد از اتمام سطح یک، برای ادامه تحصیل در سطح دو حوزه وارد مدرسه جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شد و در ادامه با حضور در سپاه پاسداران برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مقابله با تکفیری های داعش وارد سوریه شد و بعد از ماه ها جهاد در راه حق به فیض شهادت نائل شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی‌خواه با اشاره به ویژگی‌های فردی شهید حجت‌الاسلام پورهنگ، بیان داشت: آن شهید والا مقام یکی از روحانیون با اخلاق، شجاع، ولایت مدار و از مبلغین فعال در عرصه فرهنگی و دینی بودند.

وی ادامه داد: ارج نهادن به مقام شامخ این عزیزان و قدردانی از مجاهدات و زحمات ایشان بر عموم مردم عزیز ایران لازم می‌باشد و شهدایی که هم اکنون در جبهه‌های حق علیه باطل در کشور سوریه و عراق حضور دارند، ضمن دفاع از حرم حضرت زینب(ع) و ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، به اعتلای آرمان‌های اسلام ناب محمدی(ص) و اندیشه ناب انقلاب اسلامی همت می‌گمارند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه تهران یادآور شد: شهدای طلبه و روحانی سند افتخار حوزه علمیه تهران در راه دفاع از آرمان‌های امام(ره) و انقلاب اسلامی است و در صدد هستیم در سال جاری و در فرصت مناسب و بصورت متناوب در منزل خانواده‌های شهدا و جانبازان حضور پیدا کرده و با آنان ملاقات و از زحمات والدین و همسر شهدا تقدیر و تشکر کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی خواه در پایان با بیان اینکه شهدا با خودسازی و تهذیب نفس به این مقام دست یافته‌اند، اظهار داشت: این شهدا قطعاً الگوی جوانان بویژه طلاب هستند و وظیفه همه طلاب این است که خانواده شهدای مدافع حرم را همواره به یاد داشته باشند و آن‌ها را فراموش نکنند و راه این عزیزان را به روش‌های متفاوت برای مردم تبیین و ادامه دهنده راه و هدف آنان باشند. 313/42

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha