جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه یزد/ آیت الله ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم باید در اولویت قرار گیرد، افزود: موارد بسیار متعددی وجود دارد که افراد متخلف به واسطه برخورد با یک فرد با اخلاق که اقدام به نصحیت آنها کرده توبه کرده‌اند، اصلاح شده و حتی در راه انقلاب به شهادت هم رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، صبح امروز در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی استان یزد که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی باید به عنوان فرصت خوبی در زمینه ارائه گزارش عملکرد این نهاد به مردم مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد، افزود: فعالیت‌های نیروی انتظامی باید صبغه خدایی خود را داشته باشد، گفت: همه کارهایی که صورت می‌گیرد به این صورت نیست که رضایت همه افراد را ایجاد کند و ممکن است حتی برای برخی سبب نگرانی باشد ولی برای امنیت جامعه لازم و ضروری باشد و این اقدامات باید تنها برای جلب رضایت خداوند انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، گفت: خداوند متعال بصیر و بینا است و هیچ چیز از چشم خداوند دور نیست، حتی نیت‌ها و فکرهایی که ما داریم باید خدایی باشد چرا که خداوند به تمام احوالات انسان اشراف کامل دارد.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: زمانی که انسان کارها و فعالیت‌های خود را با نیت خدایی و برای جلب رضایت پروردگار انجام دهد قطعا خداوند هم بهترین نتیجه را برای این کار در نظر می‌گیرد و انسان هم با آرامش بسیار بیشتری فعالیت می‌کند.

امام جمعه یزد توکل به خدا و تسلیم محض بودن در برابر ارائه خداوند را یکی از درس‌های مهم قیام امام حسین(ع) برای همه انسان‌ها دانست و گفت: در عصر حاضر هم افرادی همچون شهید حججی با تسلیم محض شدن در برابر خداوند به شهادت می‌رسند و با ویژگی‌های بسیار خاصی که داشته و خداوند از آنها آگاه است، به بالاترین درجه ها می رسد و خداوند وی را بزرگ می‌کند.

وی وظایف نیروی انتظامی را متنوع و حساس دانست و ادامه داد: یکی از مسائلی که در رضایت مردم از فعالیت‌های نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی دارد، اخلاق خوبی است که ماموران باید داشته باشند، هرچه اخلاق بهتر باشد رضایت از فعالیت‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم باید در اولویت قرار گیرد، افزود: موارد بسیار متعددی وجود دارد که افراد متخلف به واسطه برخورد با یک فرد با اخلاق که اقدام به نصحیت آنها کرده توبه کرده‌اند، اصلاح شده  و حتی در راه انقلاب به شهادت هم رسیده‌اند.

آیت الله ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در مقابل هم نمونه‌هایی وجود داشته که برخی افراد به دلیل اخلاق و رفتار نامناسبی که مشاهده کرده‌اند به اعتقاداتشان هم پشت کرده‌اند و به خلاف و اقدامات ناپسند کشیده شده‌اند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha