پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: شهید مطهری یک مرزبان هوشیار و بیدار بود که از سال‌ها قبل متوجه برنامه‌ریزی دشمنان اسلام در زمینه تهاجم فرهنگی به کشور شده بود و به تعبیر امام راحل(ره)، ایشان در اسلام شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) از حضور مبلغین و روحانیون استان در دهه اول محرم در بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه ها قدردانی کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که شهید مطهری عمر خود را وقف اهداف اسلام کرد، بیان داشت: ایشان چه در زمان طلبگی و چه در زمان تبلیغ در حوزه و دانشگاه، منشأ خدمات فراوانی برای جامعه اسلامی بود.

وی ادامه داد: استاد مطهری کرسی درس حوزه را به خاطر هدایت جامعه رها کرد و همه می دانیم که به لطف الهی چه تأثیرات شگرفی در دانشگاه های کشور به جا گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: استاد بزرگوار شهید مطهری یک چهره فرهیخته، متفکر و دانشمند اسلامی بودند که آثار ایشان در دنیا به زبانهای مختلف ترجمه و شهرت ایشان جهانی می باشد و وقتی آثار ارزشمند ایشان را مورد بررسی قرار می دهیم متوجه  می شویم وکه این بزرگوار در هر برهه ای از حیات خود بر اساس اقتضائات زمان فعالیت علمی و فرهنگی داشته اندو طبق فرمایش مقام معظم رهبری کتابهای علامه مطهری برای همه اعصار و نسلها قابل استفاده است و ایشان جوانان را به مطالعه آثار استاد مطهری سفارش می کنند.

وی اظهار کرد: استاد مطهری جایگاه ویژه‌ای در تاریخ معاصر ایران دارد، از آن جهت که با اشراف خاصی که بر شریعت اسلامی و اصول حاکم بر آن داشت، توانست ایمان دینی را به گونه‌ای ارائه کند که از هر جهت پاسخگوی معضلات بشر عصر کنونی باشد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین با بیان این که شهید مطهری شخصیت جامع و کاملی بود، افزود: شهید مطهری یک مرزبان هوشیار و بیدار بود که از سال‌ها قبل متوجه برنامه‌ریزی دشمنان اسلام در زمینه تهاجم فرهنگی به کشور شده بود و به تعبیر امام راحل(ره)، ایشان در اسلام شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha