پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 427758
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۵
دوماهنامه خُلُق

حوزه/ شصتمین شماره دوماهنامه تربیتی- اخلاقی "خُلُق" (مرداد و شهریور ۹۶) از سوی مؤسسه فرهنگی دارالهدی منتشر شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این شماره از نشریه به مباحث اخلاقی مانند «چرا مکتب نجف»، «نامه راهنما، آیت الله سید احمد کربلایی»، «حکایت صاحب دلان: آیت الله سید محمد هادی میلانی»، «تحفه قدسی»، «محو دلدار» و... پرداخته شده است.

دیگر عناوین این شماره از دوماهنامه "خُلُق" عبارتند از:  مروری بر فواید و مضرات افراط و تفریط در غضب و راهکار درمان کم کاری آن با محوریت چهل حدیث امام خمینی(ره)؛ تلخ و شیرین: گفتاری پیرامون مرگ؛ مروری بر راهکارهای مدیریت خشم دز آموزه های اسلام، علمای اخلاق اسلامی و علم روانشناسی،‌رونوشت های شهید نصرالله ایمانی و...

در این شماره از دوماهنامه، مطلبی تحت عنوان جرعه ای از نور آمده که به بیان برخی مضامین دعای مکارم الاخلاق از صحیفه سجادیه اشاره دارد. صحیفه کامله سجادیه اثر جاودانه حضرت زین العابدین علیه السلام، یکی از جامع‌ترین و ارزنده‌ترین منابع فرهنگی ناب اسلامی است که در میان آثار به‌جا مانده از این امام از همه مهم‌تر است. این کتاب شریف، دومین کتابی است که در صدر اسلام تدوین شده است و از جهت اهمیت پس از قرآن و نهج البلاغه قرار دارد و «اخت القران»، «زبور آل محمد» و «انجیل اهل بیت» لقب گرفته است. انتساب صحیفه سجادیه به حضرت زین العابدین علیه السلام مورد قبول تمام علمای اسلام از همه‌ی فرقه‌هاست و هیچ کس در این باره تردیدی ندارد. بسیاری از علما این مجموعه ارزشمند را از جمله متواترات دانسته‌اند که کمترین نیازی به بررسی صحت و سقم سند آن نیست

حضرت آیت الله خامنه ای، برخی از مضامین این دعا را در عدل گستری، فروبردن خشم، فرونشاندن آتش، نزدیک کردن مسلمانان به همدیگر، میانجیگری و اصلاح بین مسلمانان، افشای خوبی ها و پوشاندن عیب ها  و... می دانند که در این متن توضیحات هر یک از مضامین نامبرده شده ذکر گردیده است.

شصتمین شماره دوماهنامه تربیتی- اخلاقی "خُلُق" به صاحب امتیازی؛ مؤسسه فرهنگی دارالهدی در 88 صفحه و با قیمت: 5000 تومان منتشر شده است.

دوماهنامه تربیتی-اخلاقی "خُلُق" در حوزه اخلاق و سیره اهل بیت(ع) و مسائل تربیتی انتشار می یابد.

علاقه مندان برای تهیه این دوماه نامه می توانند به مرکز پخش آثار این مؤسسه به نشانی قم، خیابان صفائیه، بالاتر از کوچه ممتاز- پلاک ۷۰۰ مراجعه کنند و یا با شماره تلفن: 3۷۷۳۷۴۲۹-۰۲۵ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha