چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مهدوی

حوزه/ آیت الله مهدوی روند افزایش بدحجابی در جامعه را از جمله ضعف ها دانست و گفت: بدحجابی کنونی در جامعه اسلامی ایران یک فساد بزرگ است که فسادهای دیگر را به همراه دارد، افزایش روند بدحجابی در جامعه حاکی از آن است که یا روش های گذشته ما درست نبوده و یا ناکافی است،پس باید اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، ظهر امروز  در مجلس عزای حسینی که در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اکرام هایی که خداوند به واسطه امام حسین(ع)  به ما کرده است، پنج مورد است.

وی با بیان اینکه  نخستین کرامت، تربت اباعبد الله الحسین(ع)  است  که شفاعت در ان قرارداده شده است و برای بندگان مورد استفاده قرار میگیرد، گفت: دومین کرامت، استجابت دعا است  که در زیر قبه امام حسین(ع) است، به نحوی  که امام هادی به شیعیان خود گفتند برای بهبود بیماریشان در زیر قبه سیدالشهدا(ع) دعا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: سومین  اگرامی که خداوند در حق ما  به واسطه ابا عبد الله الحسین قرارداده است، شفاعت امام حسین(ع) در روز قیامت است،  چهارمین اگرام  دخول در بهشت از باب الحسین است، یکی از درب های بهشت به نام حضرت اباعبد الله الحسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه اصفهان افزود: یکی از نکات مهمی  که در بحث کربلا و عاشورا مطرح می شود و مهمترین اکرام خداوند به این واسطه به بندگان است، بحث فهم دردین و بصیرت است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: ما شیعیان و چه بسا اهل سنت  مجموعه دین اسلام  را از  کربلاو قیام عاشورای حسینی دارند، چرا  که  اگر نبود، چنین واقعه ای بساط دین اسلام توسط یزدی  یزیدیان برچیده شده بود.

وی تاکید کرد: در حقیقت کربلا، حیات بخش دین اسلام است و ما با تمسک به کربلا و واقعه عاشورا حیات دوباره میگیریم، کربلا به انسان بصیرت می دهد، امروزه عمده دلیل تبلیغات گسترده دشمن علیه کربلا و مکتب سرخ عاشورا، همین بصیرت افزایی آن است.

*بدحجابی کنونی در جامعه اسلامی ایران یک فساد بزرگ است 

امام جمعه موقت اصفهان اذعان کرد: همواره یک یاز تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب داشتن نگاه کلان به موضوعات است، نگاه کلان داشتن به این معنی است  که به عنوان مثال  ما در یک نگاه جزیی به عاشورا می بینیم  که یزدی پیروز و امام حسین(ع) با اهل بیتش به شهادت رسیدند ولی در نگاه کلان در می یابی م که امام حسین(ع) پیروز واقعی است چرا که با گذشت بیش از 1400سال هنوز نامش زنده و زائران میلیونی در اربعین ایشان را زیارت می کنند.

وی یادآور شد: در بحث انقلاب اسلامی هم روند باید اینگونه باشد و با نگاه کلان به حدود چهار دهه عمر انقلاب نگریست،  با نگاه کلان باید پیش از انقلاب  و زمان حال انقلاب را نگاه کرد تا متوجه پیشرفت ها شد، البته دراین نکاه کلان در می یابیم  که عقب گردهاو ضعف هایی هم داشته ایم.

آیت الله مهدوی روند افزایش بدحجابی در جامعه را از جمله ضعف ها دانست و عنوان کرد: بدحجابی کنونی در جامعه اسلامی ایران یک فساد بزرگ است که فسادهای دیگر را به همراه دارد، افزایش روند بدحجابی در جامعه حاکی از آن است  که یا روش های گذشته ما درست نبوده و یا ناکافی است،پس باید اصلاح شود.

استاد حوزه علمیه اصفهان با خطاب قراردادن اساتید و فضلای حوزه، اذعان کرد: باید روش های اقناع فکری و بیان دلایل عقلی و نقلی توامان برای جوانان در زمینه حجاب جایگزین دیگر روش ها شود؛ جوان امروز اگر از نظر عقلی دلیل حجاب را پذیرفت، چادر به سر کردن را می پذیرد.

*حوزه علمیه باید در زمینه رفع بدحجابی در جامعه یک موجی موثر ایجاد کند

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: حوزه علمیه باید در زمینه رفع بدحجابی در جامعه یک موجی موثر ایجاد کند  و برای این امر باید روحانیون، طلاب و اساتید حوز همراه با دیگراحاد جامعه یک حرکت عمومی صورت دهند، گرچه شاید نیاز باشد به موازات این حرکات، اقدامات بازدارندگی هم از سوی نیروی انتظامی انجام گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha