شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام حسین علیه السلام

حوزه/معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان این‌که الگوپذیری از امام حسین(ع) تنها راه نجات برای جامعه انسانی است، گفت: کسی که فدایی دین می‌شود یقیناً بزرگ شده و با بزرگان هم‌نشین خواهد شد.

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تسلیت ایام عزاداری محرم اظهار داشت: قیام و نهضت امام حسین (ع) درس آزادگی، عزت و از خودگذشتگی در راه دین است.

وی با بیان اینکه اگر دین هم در معرض خطر قرار گرفت، باید جان خود را فدای دین کرد، افزود: در حادثه کربلا هم همین موضوع صدق می‌کرد که سالار شهیدان و یاران باوفایش با تقدیم جان خود از دین اسلام دفاع کردند.

این کارشناس حوزوی با بیان اینکه ازخودگذشتگی و ایثار در راه دین سبب عزیز شدن در نزد خداوند می‌شود، تصریح کرد: کسی که فدایی دین می‌شود یقیناً بزرگ شده و با بزرگان هم‌نشین خواهد شد.

حجت‌الاسلام ایزانلو، قیام امام حسین (ع) را به‌عنوان درس و یک الگوی برای مسلمانان دانست و گفت: در نهضت امام حسین (ع) ایستادگی برای احیای دین، نرفتن زیر با ظلم و استبداد، تغییرناپذیر عبودیت خداوند به عبودیت طاغوت و امربه‌معروف و نهی از منکر قابل مشاهده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: همان‌گونه که در حدیث نبوی آمده است برترین جهاد گفتن سخن حق در برابر سلطان ظالم است و برترین شهادت هم این است که انسان جان خود را در این راه بدهد.

وی اظهار داشت: در زمانی که جبهه کفر و نفاق سعی داشت برای جلوگیری از رشد اسلام چهره خشن و زشتی را از دین نشان بدهد امام حسین (ع) در برابر حاکم ظالم قیام کرد و با او بیعت نکرد و با این کار درس ازخودگذشتگی و آزادگی به همه ما داد.

حجت‌الاسلام ایزانلو در ادامه با بیان اینکه محبت و الگوپذیری از امام حسین (ع) یعنی باید به انجام واجبات دینی و ترک محرمات اهمیت داد، گفت: کسی که محبت به امام حسین را در دل خویش دارد نمازش را قضا نمی‌کند و به واجبات، مستحبات و مکروهات اهمیت می‌دهد و بی‌خیال از کنار آن‌ها نمی‌گذرد.

وی با بیان این‌که الگوپذیری از امام حسین(ع) تنها راه نجات برای جامعه انسانی است، خاطرنشان کرد: محبت امام حسین(ع) مانع گناه و گمراهی انسان می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha