جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم معصومه ظهیری

حوزه/استاد حوزه خواهران، راه مقابله با آفت ها و آسیب های فضای مجازی را تلاش هدفمند در زمینه توانمندسازی فرهنگی مردم و خانواده ها عنوان کرد.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: قبل از هر چیز باید قبول داشته باشیم که امروز فضای مجازی کنونی چه آسیب ها و خساراتی به کانون خانواده ها و روح و روان افراد وارد کرده است تا بعد به شناسایی و اتخاذ راهکارهای مقابله با آن ها اقدام کنیم.

وی افزود: البته این سخن نافی جنبه های مثبت و کارکردهای ارزشمند فضای مجازی نیست بلکه روی سخن آن است که عدم کنترل نسبت به این مساله و فضای فعلی که از سوی دشمن هدایت و حمایت می شود، تعارضات جدی با فرهنگ دینی و ملی ما دارد که نباید نسبت به آن ها غافل شد.

 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم همچنین یادآور شد: در حال حاضر فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی ، غوغایی در عرصه رسانه به راه انداخته که شاید کمتر فرد یا خانواده ای با مسایل و تبعات آن روبرو نباشد.

وی گفت: قبل از هر چیز باید دانست که همین فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یک بستر و ظرفیت مهم فرهنگی و اجتماعی است که هم می تواند منشأ تحولات و آثار مطلوب باشد و هم این که عوارض و آسیب های خطرناکی را موجب گردد.

ظهیری خاطرنشان کرد: بی شک آن چه مهم و بایسته است این که در مسیر رواج فرهنگ استفاده درست از این امکانات نوین و به خصوص در جهت توانمند سازی فرهنگی جامعه تلاش کنیم که در همین باره خانواده ها و به خصوص مادران و زنان جامعه نقش مهمی می توانند ایفا کنند.

وی افزود: در واقع آن چه به ذهن بنده می رسد این که مادران و همسران در وهله اول بدانند که شبکه های اجتماعی فاسد و مبتذل چه بلایی بر سر خانواده ها و به خصوص نسل جدید می آورد؛ اول این را باید بدانند و آگاه باشند تا بعد با آموزش درست بتوانند نقش نظارتی و هدایت گرانه خود را ایفا کنند که اگر این گونه شد عوارض و آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به حداقل ممکن خواهد رسید.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha