جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/ اعظمی در جمع طلاب گفت: مسئولین باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود، حرکت صریح و روشنی نسبت به مساله امربه معروف و نهی از منکر در جهت اصلاح جامعه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، زینب اعظمی در جمع طلاب و بانوان شهر مهران، در مدرسه حضرت زینب(س) ماین شهر به اهمیت بحث امر به معروف  و نهی از منکر در جامعه پرداخت و گفت: امر به معروف و نهی از منکر ، یکی از مهم ترین دستورات اجتماعی دین اسلام و در واقع زیربنای حکومت اسلامی و ضامن بقای آن است ؛ بطوریکه امام حسین (ع)هدف از قیام خود را امربه معروف ونهی از منکر بیان کردند ودر همین راه به شهادت رسیدند.

وی  افزود: امربه معروف و نهی از منکر یک فریضه مهم دینی است و توسعه وترویج آن، ضروری می باشد و در قرآن کریم نیز بارها براهمیت این موضوع تاکید شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران استان ایلام  ادامه داد: فریضه امربه معروف و نهی از منکربرای این تبین شده که ما بتوانیم آسیب های جامعه را شناسایی کنیم ودر جهت رفع آنها تلاش کنیم. 

اعظمی افزود: آمارهای موجود از آسیب های اجتماعی  نشان می دهد که در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید به مسایل و مباحث مختلف اجتماعی از جمله بی حجابی و بی عفتی، توجه  شودومتناسب با آنها فریضه امربه معروف و نهی از منکرجاری گردد.

وی ضمن بیان اینکه امربه معروف ونهی از منکر از الزام های ترویج فرهنگ حجاب و عفاف می باشد، تصریح کرد: اسلام از زن می خواهد که با حجاب و عفاف وارد جامعه شود و با تربیت درست فرزندانش، باعث کاهش آسیب های اجتماعی شود؛ گسترش فرهنگ حجاب و عفاف آثار مهمی در جامعه دارد این گسترش باید با تاسی از امربه معروف و نهی از منکر باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران استان ایلام  در پایان گفت: با توجه به اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم، مسئولین باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود، حرکت صریح و روشنی نسبت به مساله امربه معروف و نهی از منکر در جهت اصلاح جامعه داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha