جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که اربعین حسینی هر سال باید با شور و شعور حسینی بیشتری برگزار شود، گفت: حفظ و حراست از آرمان ها و ارزش های عاشورایی در گرو تقویت این چنین اجتماع های مردمی در سراسر جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به آغاز ثبت نام راهپیمایی اربعین حسینی در کشور، این مراسم را اوج تجلی وحدت و همبستگی امت اسلامی به ویژه شیعیان جهان دانست.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که حضور میلیونی امت اسلامی در این مراسم معنوی تجلی عشق همراه با ادب و اخلاق برای ابراز وفاداری به سید و سالار شهیدان  است، تصریح کرد: امروز هر چه داریم باید برای تقویت و گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه جهانی بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دین در سایه حفظ و حراست فرهنگ حسینی باقی خواهد ماند، بیان داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز در سایه بهره گیری از فرهنگ ناب عاشورا به پیروزی رسید و امروز نیز رشد و تعالی آن مرهون زنده بودن همین فرهنگ ناب در بخش های مختلف جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که اربعین حسینی هر سال باید با شور و شعور حسینی بیشتری برگزار شود، گفت: حفظ و حراست از آرمان ها و ارزش های عاشورایی در گرو تقویت این چنین اجتماع های مردمی در سراسر جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که فرهنگ ایثار و شهادت باید برای همیشه در جامعه اسلامی زنده و پویا باقی بماند، بیان داشت: یکی از مهم ترین راه های مقابله با دشمن جاودانه و پویا بودن این فرهنگ اصیل دینی و انقلابی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که اربعین حسینی یکی از روزهای بزرگ الهی است، افزود: امروز ملت های دنیا شاهد این عظمت اسلام و دلباختگی مردم به ائمه بویژه امام حسین (ع) هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نهضت عاشورا برای رساندن ندای مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش پیام رسانانی دارد که در رأس آن حضرت امام سجاد(ع) و زینب کبری (س) قرار دارد، گفت: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت این مراسم عظیم معنوی بهره گیریم.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که حضور میلیون ها زائر در کربلا نشان از دلدادگی، عشق و علاقه قلبی به خاندان عصمت و طهارت(ع) است، تصریح کرد: هدف قیام و نحوه قیام امام حسین(ع) منحصر به فرد بوده و امام به خاطر مظلومیتش چهره‌ای شناخته شده در جهان است.

وی با بیان این که عزاداری امام حسین‌(ع) باعث تقویت روح معنوی و ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود، افزود: نهضت عاشورا نه به عنوان یک واقعه تاریخی محض بلکه به عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت‌ها و خیزش‌های فکری سیاسی بوده است.

این استاد حوزه در ادامه خاطر نشان کرد: برگزاری پرشکوه عزاداری های ماه محرم به ویژه همایش پیاده روی بزرگ اربعین حسینی  مورد تأکید روایات و متون دینی است و  برگزاری هر چه پرشور تر و با عظمت عزاداری اباعبدالله(ع) مصداق بارز ترویج شعائر است.

حجت الاسلام شکریان افزود: انقلاب اسلامی ایران از برکت قیام امام حسین(ع) شکل گرفت، اگر امروز شاهد حیات دین اسلام بعد از هزار و چهارصد سال هستیم از برکت محرم و صفر است و  حیات انقلاب اسلامی و تداوم آن  هم به برکت عاشورا و حسین بن علی (ع) است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در پایان تاکید کرد: اربعین حسینی فرصت مناسبی برای شناخت عمیق  فلسفه قیام حضرت سیدالشهداء (ع) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha