جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آموزش و پرورش مالزی

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش مالزی اعلام کرد به زودی یک برنامه آموزشی قرآنی با عنوان «اولوالالباب» در مدارس برگزار می‌شود که هدف آن هم‌راستا سازی دانش و علوم و آموزه‌های دینی با هم می‌باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از thesundaily، دولت مالزی قصد دارد یک برنامه آموزشی قرآنی برای مدارس به ویژه دانش‌آموزان راه اندازی کند.

وزیر آموزش و پرورش مالزی اعلام کرد این وزارتخانه قصد دارد به زودی برنامه آموزشی قرآن مجید برای معلمان مدارس و دانش آموزان ایجاد کند. این برنامه آموزشی با عنوان «اولوالالباب» با تکیه به بر علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات خواهد بود و هدف آن هم‌راستا سازی دانش و علوم با مذهب عنوان شده است.

داتوک مهدزیر خالد وزیر آموزش و پرورش مالزی اعلام کرد: هدف از این برنامه آموزشی تقویت جنبه‌های هم معنوی و هم فکری دانش آموزان به صورت موازی می‌باشد. این برنامه آموزشی سرمایه انسانی تولید خواهد کرد که نه تنها آموزه‌های قرآن مجید را در زندگی روزمره درک کرده و به کار می‌برند، بلکه از دانش برخوردار بوده و قادر به حل مشکلات با استفاده از گرفتن مدرک در مراتب عالی در زمینه‌های مختلف علمی هستند.

وزیر مالزیایی که در همایشی صحبت می‌کرد در ادامه گفت: ما همچنین می‌خواهیم با دنیای مدرن همراه باشیم. تا جوانان در کنار داشتن مشاغلی چون پزشکی یا مهندسی بتوانند دانش مذهبی نیز داشته باشند و درک مذهبی درستی به دست آورده باشند.

خالد در پایان سخنانش در این باره گفت: وزارتخانه تمامی دانش‌آموزان و معلمان مدارس را برای پیوستن به برنامه آموزشی قرآنی تشویق می‌کند، با این حال درصورتی که اشخاص فرصت و توانایی پیوستن به این برنامه را ندارند اجباری در آن نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha