جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اکبرزاده

حوزه/مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی تعداد ثبت‌نامی‌های خادمیاران رضوی در استان را تا پایان شهریورماه ۹۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون قریب به یک هزار خادمیار بدون کوچک‌ترین چشم‌داشت در راستای کمک به محرومین و در قالب ۸۰ کانون ثبت‌نام‌ شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، محمد اکبرزاده، صبح امروز در جمع خادمیاران رضوی در نشست آموزشی اظهار داشت: تاکنون قریب به یک هزار خادمیار رضوی بدون کوچک‌ترین چشم‌داشت در راستای کمک به محرومین و در قالب 80 کانون ثبت‌نام‌ شده‌اند.

وی تعداد ثبت‌نامی‌های خادم یاران رضوی در استان را تا پایان شهریورماه امسال 930 نفر اعلام کرد و استقبال از کانون‌های خادم یاری رضوی را خیلی خوب دانست و افزود: الحمدالله اعضای انتخاب‌شده افرادی علاقه‌مند، باانگیزه و مخلص بوده که آماده هرگونه خدمت‌رسانی به محرومان و ترویج فرهنگ رضوی هستند.

اکبرزاده با بیان اینکه ترویج فرهنگ رضوی و رسیدگی به محرومین دو هدف اصلی ایجاد کانون‌های خادم یاری آستان قدس رضوی است، گفت: همچنین بحث توانمندسازی محرومان و جوانانی که بیکار هستند، رسیدگی به محرومین و مستضعفین و کمک به آن‌ها از دیگر برنامه‌های این کانون‌ها به شمار می‌رود.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی با اشاره به نحوه تشکیل کانون‌های خادم یاری در استان، افزود: طرح خادم یاران رضوی در بخش‌های فرهنگی، بهداشتی درمانی، آموزشی و مذهبی به محرومان و مستضعفان ارائه خدمت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های خادم یاری آستان قدس رضوی یک کانال ارتباطی با مردم است، تصریح کرد: کانون‌های خادم یاری رضوی در اولویت نخست در مساجد تشکیل می‌شود و در واقع مساجد محور فعالیت‌های ما بوده و هر مسجدی که امام جماعتی فعال، پرانرژی و صاحب ایده داشته باشد، به‌عنوان مدیر کانون برگزیده می‌شود.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی اظهار داشت: یکی از وظایف مدیران کانون‌های خادم یاری رضوی، شناسایی و جذب خیرین، مراکز خیریه و افرادی که تمکن مالی دارند است.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون این کانون‌ها در 80 مسجد سطح استان و مراکز دهستان‌ها تشکیل‌شده و این جلسات نیز به جهت هماهنگی بیشتر و مشخص کردن خط و مشی برگزار می‌شود تا در جهت ترویج فرهنگ رضوی و رسیدگی به محرومین وحدت رویه‌ای بین تمام کانون‌ها اتفاق بیفتد.

اکبرزاده تصریح کرد: خادم یاران رضوی باهدف کمک به محرومین شناسایی و جذب می‌شوند و در واقع در این کانون‌ها از ظرفیت خود مردم برای کمک به مردم استفاده می‌شود و ما می‌خواهیم مردم پای‌کار بیایند و اعتقاد ما بر این است که مردم واقعاً ظرفیت‌های خوبی هستند و اگر مردم باشند کارهای بزرگی می‌توان انجام داد.

وی اظهار داشت: در این کانون‌ها در واقع ظرفیت‌ها به کار گرفته می‌شود و هر فرد با توجه به تخصصی که دارد یک‌گوشه از کار را می‌گیرد و توانایی‌هایش را در راستای کمک‌رسانی خالصانه در اختیار کانون قرار می‌دهد.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی همچنین با اشاره به موضوع عمومی نکردن ثبت‌نام خادم یاران رضوی در استان گفت: نگاه ما در این خصوص بیشتر یک نگاه تخصصی بود، به این معنا که افراد متخصص، مؤثر و انقلابی که روحیه کار جهادی را دارند در این کانون‌ها حضور یابند و جذب این کانون‌ها شوند و از تخصص خود در راستای کمک به محرومین بهره ببرند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، خادم امام رضا بودن دیگر محدود به حرم نخواهد بود، افزود: در این کانون‌ها هر کاری که انجام می‌شود به نیت امام رضا (ع) خواهد بود و در واقع یک موج فرهنگی مثبت را ایجاد خواهد کرد چراکه وقتی افراد به یک منبع نورانی چون امام رضا متصل باشند دیگر کمتر پا به ورطه‌ی گناه خواهند گذاشت و با این نگاه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

اکبرزاده با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای توسعه صحن و سرای آستان قدس رضوی بکار خواهیم گرفت، خاطرنشان کرد: خادم یاران وظیفه‌ای بس سنگین دارند و باید همه جوانب را در نظر گرفته و مراقب اعمال و رفتار خود باشند

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha