جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: هر فردی که می خواهد در حفاظت و اطلاعات موفق شود، باید سلامت خود را حفظ کند، چراکه اعتبار و آبروی نظام وابسته به سلامت آن مجموعه است، در غیر این صورت شاهد ضربه های هولناکی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران سراسر کشور که در سالن محراب حرم حضرت معصومه سلام  الله علیها برگزار شد، به وظایف حفاظت و اطلاعات اشاره و اظهار داشت: معمولا این تشکیلات در قلب یک مجموعه ایجاد می شود که وظیفه آنان حفظ مجموعه از آسیب ها است.

وی افزود: حفاظت و اطلاعات یکی از حساسترین موضوعات در فقه و آموزه های اسلام است که این مسئولیت و ماموریت در سازمان ها با دقت و حساسیت بیشتری نسبت به  دیگر بخش ها دنبال شود.

امام جمعه قم، ضرورت نگهداری اسرار را مد نظر قرار داد و خاطرنشان کرد: امام صادق علیه السلام می فرماید” مطالب سری مانند اطلاعات و عقودی که باید مخفی بماند، مانند خون در رگ است.

وی با اشاره به اینکه خبر و اسرار موجود در حفاظت اطلاعات سپاه برای نظام اهمیت بالایی دارد، بیان کرد: فاش کردن اسرار در دین اسلام به شدت نفی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به سلامت افراد در حفاظت و اطلاعات اشاره و عنوان کرد: هر فردی می خواهد در این مجموعه موفق شود، باید سلامت خود را حفظ کند، چراکه اعتبار و آبروی نظام وابسته به سلامت آن مجموعه است. در غیر این صورت شاهد ضربه های هولناکی خواهیم بود.

امام جمعه قم تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) نیز در این باره فرموده اند: اسرار هر مجموعه به منزله خون در رگ است، اگر فردی رگ خود را قطع کند حیات شخص دچار آسیب شده و سبب مرگ وی می شود، از این رو باید سعی کنیم اسرار تشکیلات حفظ و نگهداری شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha