جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار

حوزه/ رئیس مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه از دفن سه تن از شهدای گمنام در مدرسه علمیه معصومیه قم خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از دفن شهدای گمنام در مدارس علمیه سراسر کشور خبر داد و گفت: پیرو آیین نامه اجرایی تدفین شهدای گمنام در مدارس علمیه از سوی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه ابلاغ شد، نخستین برنامه دفن شهدای گمنام در مدرسه علمیه معصومیه قم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف دفن شهدای گمنام در مدارس علمیه سراسر کشور، اظهار داشت: ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در میان حوزویان، تجلیل از مقام شامخ شهدا، انس و ارتباط معنوی و روحی طلاب با شهدا و الگوبرداری از این عزیزان از جمله اهداف این برنامه می باشد.

رئیس مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه ابراز داشت: با موافقت کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، مقرر شد سه تن از شهدای گمنام در مدرسه علمیه معصومیه قم دفن شوند که بر این اساس، مراسم تشییع و اقامه نماز این عزیزان، پنجشنبه، بیستم مهرماه سال جاری از ساعت 9 صبح در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا مدرسه علمیه معصومیه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار خاطرنشان ساخت: آیت الله العظمی نوری همدانی بر پیکر این شهدا اقامه نماز م کنند . از تمام مردم ولایتمدار قم؛ مخصوصا طلاب و روحانیون برای شرکت در این مراسم دعوت می نماییم.

وی تصریح کرد: همچنین مراسم شب وداع با این شهیدان، روز چهارشنبه، نوزدهم مهرماه پس از نماز مغرب و عشا در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار می گردد.

رئیس مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با اشاره به مختصات این سه شهید گمنام، بیان داشت: دو نفر از این شهدا 23 ساله و نفر سوم 17 ساله است که در عملیات های خیبر و محرم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار در پایان اظهار داشت: حوزه علمیه میزبان شهداست و ان شاءالله بر اساس آیین نامه اجرایی، به تدریج در مدارس علمیه قم و سایر شهرستان ها نیز برنامه تدفین شهدای عزیز را خواهیم داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha