پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم گفت: درزمینهٔ نشر و احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بیش از ۴ هزار نیرو در قالب ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان آموزش‌دیده‌اند.

حجت و الاسلام حسین معرفت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  با اشاره به اقدامات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم گفت: در یک نگاه کلی اقدامات این ستاد در دو بخش مرتبط با ظواهر جامع و کارهای زیر بنایی تقسیم می‌شود.

وی بانام بردن از اهم اقدامات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم در بخش زیر بنایی احیای این فریضه الهی افزود: ورود به آموزش ، پرورش و بنیان  خانواده‌ها ، آموزش احکام امربه‌معروف و نهی از منکر،آموزش امربه‌معروف در خانواده و مخاطب شناسی ازجمله اقدامات زیر بنایی این ستاد است که امیدواریم یک تحول عظیم در کشور درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر به وجود بیاورد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با تأکید بر اهمیت احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه بیان داشت: درزمینهٔ نشر و احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بیش از 4 هزار نیرو در قالب ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان آموزش‌دیده‌اند.

حجت الاسلام معرفت ابعاد و شاخه‌های مختلف امربه‌معروف و نهی از منکر را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: مسئله حجاب تنها مسئله محوری در امربه‌معروف و نهی از منکر نیست بلکه دامنه این امر الهی بسیار فراتر از این قبیل مسائل است که با انجام کارهای زیربنایی جامعه به‌طور حتم به سمت‌وسوی تحول حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به‌ضرورت تربیت مربی امربه‌معروف و نهی از منکر در بین اساتید حوزوی تصریح کرد: 60 نفر از طلاب برای آموزش و تربیت اساتید امربه‌معروف آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند که به‌نوبه خود حرکتی بسیار بزرگ است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با تأکید بر مخاطرات ناشی از فضای مجازی و تهدیدهای ناشی از آن در قبال بنیان خانواده ادامه داد: 600 نفر از طلاب فعال در مدارس استان ساماندهی شده‌اند و محتوای لازم نیز به آن‌ها ارائه‌شده که منجر به تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در مدارس شده است تا با این کار زیر بنایی در خانواده‌ها و مدارس، معضلات ناشی از فضای مجازی را کاهش دهد.

۳۱۳/۳۲

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha