پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: رعایت سبک زندگی اسلامی در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در خانواده ها تاثیر مثبتی دارد و لذا خانواده ها می توانند با سبک زندگی اسلامی این موضوع را تحقق بخشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام رضا کاظم لو، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران فاطمیه قزوین به موضوع ترویج سبک زندگی اسلامی در بین خانواده ها اشاره کرد و گفت: باید ابعاد سبک زندگی اسلامی برای آحاد مردم به خصوص خانواده ها و اشخاص تبیین شود.

وی افزود: اگر خانواده نقش خود را درموضوع مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در سبک زندگی اسلامی به درستی اجرا کند، نه رسانه‌ها و نه هیچ عامل دیگری نمی‌تواند به گونه‌ای بر هویت و عملکرد فرد تأثیر بگذارد که میان او و فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی فاصله قابل توجهی بیفتد.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد: مشکل اصلی ما با سبک زندگی غربی، اصالت بخشیدن به دنیا، غفلت از مسافر بودن انسان، و نادیده گرفتن آخرت است و سبک زندگی غربی، می خواهد انسان را به تمام معنا دنیایی کند و با این وصف، طبیعی است که ملاک سعادت و شقاوت برای انسان غربی، میزان استفاده او از لذائذ دنیوی و دادن زمام انسان به دست شهوات است.

حجت الاسلام کاظم لو با اشاره به این که جهان استکبار با استفاده از رسانه‌ها و فضاهای مجازی، تغییر در فرهنگ و سبک زندگی مردم به ویژه خانواده‌ها در دستور کار قرار داده است، افزود: تغییر فرهنگ زنان درخانواده به عنوان پایه اصلی خانواده از برنامه‌های مهم دشمنان در عرصه تهاجم فرهنگی است که ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی باید در دستور کار رسانه‌ها قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در عرصه تهاجم فرهنگی که با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله فضای مجازی انجام می‌شود، رسانه‌ها باید نقش خود را در ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی بیشتر نشان دهند.

حجت الاسلام کاظم لو تصریح کرد: هرگز نباید سبک زندگی را به مقاطع و بخش ها خاصی از زندگی محدود کرد، بلکه لازم است که آن را در جای جای زندگی فردی  اجتماعی جاری و ساری ساخت و مردم را به این باور رساند که آموزه‌های دین اسلام بهترین راهکارها را برای داشتن زندگی که سعادت دنیوی  و اخروی را به همراه دارد به انسان ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha