سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
موکب

حوزه/مسئول مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی از آموزش خادمان اربعین مواکب استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ خادم اربعین حسینی برای خدمت به زائران پیاده اباعبدالله الحسین (ع) آماده هستند.

حسین‌علی محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: خادمان اربعین حسینی برای خدمت در مواکب خراسان شمالی با فراگیری آموزش‌های لازم، آماده خدمت به زائران پیاده اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

وی از آموزش خادمان اربعین مواکب استان خبر داد و افزود: خدمات‌دهی به زائران در موکب‌های استان خراسان شمالی از اول ماه صفر در کشور عراق و مرز مهران آغاز می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی برای بیش از 100 خادم در استان برگزار شده و همه عوامل نسبت به وظایف خود آشنایی لازم را پیدا کرده‌اند.

وی گفت: فعالیت مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی از اولین روز ماه صفر در کربلا٬ نجف و مرز مهران آغاز می‌شود و اعضای هیئت امنای هر کدام از موکب‌ها ظرفیت پذیرایی و اسکان را مشخص و بر همان اساس اقدام به فعالیت می‌کنند.

مسئول مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی با اشاره به اینکه روزانه بیش از سه هزار نفر در موکب اصحاب خراسانی در کربلای معلی پذیرایی و اسکان می‌شوند، اظهار داشت: نانوایی٬ درمانگاه و داروخانه٬ حسینیه مجزا برای خواهران و برادران٬ آشپزخانه مرکزی و ایستگاه‌های فرهنگی و طب اسلامی٬ از مهم‌ترین بخش‌های موکب اصحاب خراسانی در عتبات عالیات است.

وی همچنین به ظرفیت پذیرش مواکب استان در بازه زمانی سفر اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: زائرانی که قصد تشرف به عتبات و اسکان در این مواکب را دارند باید برنامه‌ریزی لازم را جهت زمان اسکان خود داشته باشند تا در این زمینه خدمت مناسبی به زائران حسینی(ع) ارائه شود.

محمدی از برپایی غرفه طب اسلامی در مواکب خراسان شمالی خبر داد و اظهار داشت:  امسال برای نخستین بار ایستگا‌ه و غرفه طب اسلامی نیز در موکب‌های استان دایر می‌شود و زائران هم استانی و سایرین می‌توانند از خدمات این موکب بهره‌مند شوند.

وی با اعلام نیازمندی‌های مواکب اصحاب خراسانی در ایام اربعین افزود: پتو٬ زیرانداز٬ اقلام خوراکی خشک و آب از مهم‌ترین نیازمندی‌های موکب‌ها در اربعین حسینی است که امیدواریم با کمک‌های مردمی این اقلام را تهیه و در اختیار زائران پیاده قرار دهیم.

مسئول مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود با توجه به توسعه این حرکت بین‌المللی بتوانیم از ظرفیت بیشتری استفاده کنیم و داوطلبین و تشکل‌های مردمی می‌توانند خودشان یکی از اجزای این زنجیره حسینی باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha