شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اعرافی - پیام

حوزه/ بخش ترویجی طرح جامع هنر از سوی مدیر حوزه های علمیه به مدیران استانی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله اعرافی طی نامه و پیوستی به مدیران حوزه های علمیه استانی، بخش ترویجی طرح جامع هنر را ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش: معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، متصدی اجرای برنامه های هنری بوده و مدیران استانی موظف شدند در هر یک از حوزه های علمیه، فردی متخصص با عنوان معاون تبلیغ و امور فرهنگی نصب نموده تا امور مربوط به معاونت تبلیغ مانند طرح بینات و اجرای برنامه های آموزشی هنر را پی گیری نماید.

«گسترش و ارتقاء سطح تبیین و تأثیرگذاری معارف اسلامی با استفاده از هنرهای اسلامی» مأموریت این طرح بوده و «جریان سازی، تأثیرگذاری و بهره مندی از طلاب مستعد و هنرمند جهت معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و ارزش های انقلاب اسلامی» چشم انداز آن می باشد.

از اهداف این طرح می توان به: «احیاء، توسعه، ترویج و ساماندهی هنرهای اسلامی متناسب با شئونات حوزوی در حوزه های علمیه»، «شناسایی و ساماندهی استعدادهای هنری طلاب و زمینه سازی برای رشد، پرورش و شکوفایی آنان» و «زمینه سازی برای هدایت هنر به سمت مبانی ارزش های فقهی-اخلاقی اسلام از طریق نظریه پردازی، گفتمان سازی و شیوه های دیگر» اشاره کرد.

«فعالیت های پژوهشی»، «آموزش های علمی هنر» و «آموزش های مهارتی هنر» با زیرمجموعه هایی که برای آنان تعریف شده، از اقدامات و راهکارهای اجرایی این طرح عنوان شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha