جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی/ امام جمعه یزد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: این همه موفقیت و افتخاراتی که در گذشته وجود داشته برگرفته از ایمان و بسیار بالای پیشینیان ما و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، صبح امروز در دیدار مدیرکل و فعالان گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه عبرت و درس گرفتن یکی از مهمترین تاکیداتی است که در ارتباط با گردش در دنیا مورد توجه قرار است، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید در زمین نظاره کنید و از پیشینیان عبرت بگیرید.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تاکید براینکه نگاه گردشگری در اسلام نگاه صرفا مادی نیست، اظهار داشت: گردشگری سود و اشتغال به دنبال دارد ولی نباید به هر روشی اقدام به درآمدافزایی از گردشگری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه کشورهای غیراسلامی گردشگری را تنها برای کسب درآمد انجام می دهند، افزود: در این زمینه آنها به هر کاری و هر نوع اقداماتی می پردازند تا پول بیشتری کسب کنند.

آیت الله ناصری یزدی با تاکید بر اینکه در مرحله اول نگاه گردشگری در اسلام بصیرت، بصیرت افزایی، متنبه و بیدار شدن انسان‌ها است، گفت: گردشگری باید به معرفت الله و شناخت خدا و پیدا کردن مسیر بیانجامد.

وی به ظرفیت های گردشگری مذهبی اشاره کرد و ادامه داد: استان یزد ظرفیت های بسیار زیادی در این زمینه دارد که یکی از مهمترین این ظرفیتها، سبک معماری ایرانی اسلامی خانه ها است.

امام جمعه یزد افزود: در گذشته خانه ها در طول روز به صورت کامل روشن بودند و به هیچ عنوان نیازی نبود از چراغ و لامپ استفاده کنیم ولی الان در تمام طول روز خانه ها تاریک هستند و حتما باید برای روشن شدن خانهها از لامپ استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: مصرف انرژی هم در خانه‌های قدیمی بسیار کم بود به گونه‌ای که در طول تابستان تنها با یک باد منازل خنک می‌شدند و برای ورود باد به خانه هم بادگیر می‌ساختند ولی الان باید انواع کولرها و خنگ کننده‌ها را برای زندگی در تابستان در خانه‌ها گذاشت.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد بر ضرورت آموزش و استفاده از سبک معماری ایرانی اسلامی در معماری امروزی ایران تاکید کرد و افزود: این همه موفقیت و افتخاراتی که در گذشته وجود داشته، برگرفته از ایمان و بسیار بالای پیشینیان ما و استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای نیروهای داخلی بوده است.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha