جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت گفت: حزب اسلامی باید از کلام چند پهلو و پیچیده پرهیز کند و اظهارنظر صریح، آشکار و منطبق با اهداف حزب باشد؛ باید از هر کاری که مخالف شأن حزب اسلامی است پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی که در سالن محراب انجام شد، با بیان اینکه فعالیت‌های حزب مؤتلفه بر اساس تقوا دنبال شده است، اظهار کرد: ویژگی و شاخص احزاب از نگاه نظام اسلامی التزام به دین، ولایت فقیه و قانون اساسی در باور و عمل است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی احزاب با نظام، ولایت و امام خمینی(ره) همراه شدند، اضافه کرد: با گذشت زمان هر حزبی چهره واقعی خود را نشان داده است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه مختصات حزب در قوانین مشخص شده است، گفت: یکی از ویژگی‌های حزب پرداختن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است؛ چرا که امر به معروف و نهی از منکر همانند عنصر تقواست؛ باید معروف و منکر مرتبط با اربعین را شناسایی و به عنوان محور در اربعین حسینی دنبال شود.

وی داشتن صداقت و اظهارنظر صریح در مباحث مختلف را از دیگر ویژگی‌های حزب ماندگار دانست و اظهار کرد: حزب اسلامی باید از کلام چند پهلو و پیچیده پرهیز کند، چرا که اظهارنظر باید صریح، آشکار و منطبق با اهداف حزب باشد و باید از هر کاری که مخالف شأن حزب اسلامی است پرهیز شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه تهمت‌ها، افترا‌ها، ترویج خشونت و شایعه‌پراکنی از آسیب‌های مورد توجه برخی احزاب به ویژه در ایام انتخابات است، اظهار کرد: ویژگی‌های احزاب سیاسی در کشور اسلامی با دیگر کشورها متفاوت است چرا که از نظر اسلام حزب مجموعه‌ای است که بر اساس دین شکل می‌گیرد و برای اهداف مطلوبی حرکت خود را دنبال می‌کند و شکل‌گیری بر اساس دین، ولایت و داشتن نگاه ابزاری به حزب تفاوت‌های اصلی حزب اسلام نسبت به حزب غیراسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد از حزب اسلامی به سمت حزب غربی حرکت کردند، تصریح کرد: با طرح حزب غربی افراد سیاسی به سه گروه تقسیم‌بندی شدند، عده‌ای با توجه به این که مشاهده کردند حزب مورد تاثیر ارزش‌های غربی قرار گرفته از احزاب فاصله گرفتند.

امام جمعه قم ادامه داد: دومین گروه نیز بر اساس آموزه‌هایی که در ذهن خود داشتند به دنبال بازسازی بودند که مجاهدین خلق از جمله این افراد هستند؛ آنها خود را مجاهدان فی سبیل‌الله دانسته و به صورت مارکسیستی فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سومین گروه نیز حزب غربی را با روش‌های و معیارهای مختلف غربی دنبال کردند که این افراد در ایام انتخابات خود را بدون پرده نشان می‌دهند در حالی که اگر می‌خواهیم یک دستگاه و مجموعه‌ای را بر اساس مفاهیم اسلامی بنا گذاریم باید فارغ از اندیشه غربی و در چارچوب اندیشه اسلامی از این واژه مفهوم‌سازی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به تعاریف مطرح شده در مورد حزب در اندیشه اسلامی عنوان کرد: حزب عبارت است از گروهی که دارای انسجام هستند و برای تامین سعادت امت در دنیا و آخرت تلاش می‌کنند با این تعریف در نظام اسلامی نسبت به حزب، هیچ وقت یک حزب اسلامی به دنبال تضعیف نظام اسلامی نخواهد بود حتی زمانی که منافع خودش در خطر است نیز باز هم منافع نظام را ارجع‌تر می‌داند.

وی با بیان اینکه جوانان احزاب باید بدانند برای رسیدن به خواسته‌های امام زمان(عج) نگاهی ویژه به ولایت داشته باشد، اظهار کرد: ولایت و برائت از دشمنان دو بال در کنار یکدیگر هستند که می‌توانند موجب رسیدن انسان به سعادت شوند.

تولیت حرم حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) خاطرنشان کرد: حزب مؤتلفه اسلامی از ابتدای حرکت امام خمینی(ره) با صداقت، ایمان و اعتقاد به مرجعیت نائب امام زمان(عج) و با گذشتن از مال و جان خود در مسیر تحکیم شریعت نبی اکرم(ص) قدم برداشته است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha