جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار در گفت وگو با حوزه

حوزه/ مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، خدمات مرکز مدیریت حوزه به طلاب شرکت کننده در راهپیمایی اربعین را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» به موضوع زیارت اربعین و راهپیمایی عظیم در عراق اشاره کرد و گفت: یکی از سنت های حسنه ای که نقش مهمی در فرهنگ دینی ما دارد، زیارت اربعین است؛ مخصوصا با حرکت عظیمی که در سال های اخیر از ایران و سایر کشورهای جهان در عراق اتفاق افتاده و امیدواریم حوزویان نیز به سهم خود تأثیرگذار در این حرکت باشند.

وی اظهار داشت: حوزه های علمیه یکی از مراکزی است که باید در این حرکت ورود نماید که بر این اساس، دستورالعمل زیارت اربعین در ستاد مرکزی عمره، عتبات و سفرهای زیارتی به تصویب رسیده و به استان های گوناگون ابلاغ شده است.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه ابراز داشت: نخستین جلسه ستاد مذکور با موضوع اربعین برگزار و موضوعات مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد خدمات رسانی مناسبی به طلاب در ایران و عراق داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار خاطرنشان ساخت: صدور مجوز خروج از کشور برای طلاب و روحانیون یکی از مصوبات این ستاد بوده که بر این اساس، امسال در کنار خدمات حضوری به طلاب، خدمات اینترنتی نیز راه اندازی شده و طلاب می توانند پس از دریافت کد سخا از پلیس +10 با ورود به سامانه خدمات الکترونیکی پلیس درخواست صدور مجوز خروج از کشور را ثبت نمایند.

وی تصریح کرد: طلاب پس از ورود به این سامانه و تکمیل اطلاعات، باید پس از 48 ساعت مجددا به این سامانه وارد شده و تأییدیه خود را مشاهده نمایند؛ چراکه پرونده برخی از طلاب با مشکل مواجه بوده و در صورت عدم مشاهده تأئیدیه خود، با معضلات بعدی برای دریافت گذرنامه یا ویزا مواجه خواهند شد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه بیان داشت: صدور گذرنامه اختصاصی برای طلاب از دیگر مصوبات این ستاد بوده که بر این اساس، مقرر شد پلیس گذرنامه، در ساختمان مرکز مدیریت در 45 متری صدوق، جنب مدرسه حضرت اباالفضل(ع) از شنبه، بیست و دوم مهرماه سال جاری مستقر شده و برای طلاب و خانواده آنان گذرنامه را با تخفیف در حداکثر 48 ساعت صادر نموده و تحویل نماید.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار اظهار داشت: صدور ویزا، مصوبه دیگر این ستاد بوده که مقرر شد مسئولان صدور ویزا، از شنبه، بیست و دوم مهرماه سال جاری در ساختمان دارالشفا مستقر شده و طلاب با مراجعه حضوری و تحویل 40 دلار ویزای خود را حداکثر تا 72 ساعت دریافت نمایند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه به موضوع اسکان طلاب و روحانیون در شهرهای گوناگون مرزی اشاره کرد و گفت: در استان ایلام که مرز مهران در آن قرار دارد، دو مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام و مدرسه علمیه ولی عصر(عج) مهران آماده پذیرایی و اسکان طلاب و روحانیون می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار افزود: همچنین مدارس علمیه امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) در کرمانشاه، مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد، مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب، مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب، مدرسه علمیه امام صادق(ع) خرمشهر، مدرسه علمیه رضویه هویزه و مدرسه علمیه امام صادق(ع) سوسنگرد آماده خدمت رسانی و اسکان به طلاب عزیز می باشند.

وی خاطرنشان ساخت: در کربلا و نجف نیز در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم محل اسکانی را برای طلاب و روحانیون مهیا نماییم که بر این اساس مقرر شد تیمی از مرکز مدیریت حوزه به عراق سفر کرده و این خدمات را نهایی نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha