جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار با استاندار قزوین

حوزه/ مسئول کارگروه یاوران معنوی استان قزوین گفت: فعالیت های روحانیون و طلاب حوزه علمیه قزوین در قالب نمایشگاهی درسالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عباس افشار در دیدار با استاندار قزوین به حضور طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین در مراسم پیاده روی اربعین حسینی گفت: امسال با هماهنگی و حمایتهای مدیریت حوزه علمیه استان قزوین و بعثه مقام معظم رهبری 70 نفر از مبلغین قزوین به این مراسم معنوی اعزام شده واین روحانیون در موکب های مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی در نجف به کربلا وکاظمین به کربلای معلی در برخی از موکب های تعیین شده حضور داشته وبا توزیع محصولات فرهنگی  ،کار پاسخگویی به شبهات واقامه نماز جماعت در سه وعده (صبح –بعداظهر ومغرب وعشا ) برگزار خواهند نمود.

وی افزود:در  تیم رسانه ای حوزه علمیه قزوین گزارشگر صدا وسیمای مرکز قزوین نیز به همراه روحانیون حضور داشته و هر روز با ویژه برنامه های اربعین ارتباط زنده ومستقیم خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: یکی از کارهای ارزشمند در این مراسم اربعین حسینی این است که بتوانیم به بهترین نحو اطلاع رسانی و از زیبای های این مراسم تصاویری به یادماندنی داشته باشیم.

سپس حجت الاسلام نعمت الهی ضمن سپاس از نگاه  مناسب وارزشمند استاندار قزوین نسبت به موضوعات فرهنگی به خصوص اربعین حسینی بیان داشت:  اجتماع عظیم مسلمانان در عراق در اربعین حسینی(ع) در هیچ جای جهان در طول تاریخ سابقه نداشته، به طوری که بسیاری از اقلیت های مذهبی نیز در این آیین شرکت می کنند.

وی ادامه داد:  وحدت و یکپارچگی ملی زیر لوای ولایت فقیه مهمترین ابزار خنثی کردن توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی از سال 57 تا کنون بوده و مدیران وظیفه دارند با کار و تلاش شبانه روزی و خدمت بی منت این وحدت ارزشمند را حفظ و بیشتر کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری همایش توجیهی برای خادمین مراسم اربعین حسینی وزائرین در ماه جاری خبر داد و بیان داشت: این همایش برای زائران عازم مراسم پیاده روی اربعین حسینی انجام می شود تا توصیه های لازم در برگزاری این مراسم معنوی صورت گیرد.

وی اظهار کرد:  همچنین مسئولین و نمایندگان ستاد اربعین حسینی در مصلا های نماز جمعه حضور یافته و توصیه های ایمنی، بهداشتی، امنیتی و فرهنگی را به زائران ارائه می کنند تا این اربعین بدون کمترین مشکلی برگزار شود..

حجت الاسلام نعمت الهی بیان داشت: در کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان برنامه های لازم تدارک دیده شده و با توزیع بسته های آموزشی و فرهنگی میان هیئت های مذهبی و مبلغان با نشست های تخصصی همه افراد مسئول توجیه شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha