جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمدرضا یوسفی - دانشگاه آزاد اسلامی

حوزه/ رئیس دانشگاه ‌آزاد اسلامی واحد استان قم بر لزوم تلاش دانشگاه ها در جهت تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر یوسفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با ذکر این مطلب که دانشگاه‎ها باید نیروهای متدین و مومن و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند گفت: باید تا حد توان به گسترش فعالیت های فرهنگی که خواست مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است بپردازیم و در این مسیر گام های علمی برداریم.

وی افزود:  یکی از اصول اصلی فعالیت های مثمر ثمر فرهنگی، عنصر پیوستگی است زیرا باید جرقه هایی که در این حوزه ایجاد می شود را به خوبی و با همین عنصر نهادینه کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگاه داشتن یاد شهدا تصریح کرد: در مسیر شهادت بودن بسیار مهم وبا اهمیت  است؛ بر اساس آموزه های قرآنی شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی میخورند باید به یاد داشته باشیم که خداوند برای مقام‎های دیگر ولاتحسبن را بیان نمی‏کنند.

رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان قم بیان کرد: کنگره شهدای دانشجو با همکاری بسیج دانشجویی آغاز شد؛ کنگره دائمی شهدای دانشجو تاسیس شد تا در طول سال تمام برنامه های مرتبط به فرهنگ شهادت و اسلام ناب محمدی را در دانشگاه برنامه ریزی و هدایت کند.

وی تصریح کرد: بخش های مختلفی برای این کنگره در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می توان به سبک زندگی شهدا، انتقال مفاهیم ایثار و شهادت و دفاع مقدس به نسل حاضر به منظور آشنایی کامل به این فرهنگ اشاره کرد.

یوسفی بیان کرد: فعالیت‏‎های مرتبط به شهدا در سطح استان و دانشگاههای استان جاری خواهد شد تا این اسطورههای ملی به مردم معرفی شوند؛ اگر به سن وسال فرماندهان بزرگ جنگ ما بنگیریم مشاهده می کنیم که این افراد در آن سن وسال و بدون تجربه های آکادمیک نظامی حماسه‎هایی خلق کردند که امروزه دنیا این افتخارات را در دانشگاه های نظامی خود تدریس می‎کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم یادآورشد: شهدا، در مکتب اسلام و مسجد و سیدالشهدا(ع) تربیت شدند و به همین دلیل دشمنان به دنبال آن هستند که فرهنگ عاشورایی را از ما بگیرند؛ این دشمنان قسم خورده به دنبال از بین بردن دو فرهنگ عاشورا و مهدویت هستند.

وی گفت: در این کنگره فراخوان ارسال مقالات علمی و همچنین اقدام برای انتشار کتب محققان پیرامون دفاع مقدس و ارزش های دفاع مقدس نیز انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha