جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اخلاق

حوزه/ امام جمعه الیگودرز گفت: درس اخلاق برای طلبه نیازی ضروری است و اساتید حوزه باید به این مهم بیش از پیش اهمیت دهند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام ارزنده امروز در جمع خواهران طلبه مدرسه فاطمیه (س) الیگودرز با بیان اینکه درس اخلاق موجب تحول در حوزه و جامعه خواهد شد، گفت: نیاز به درس اخلاق و ارائه آن برای طلاب در حوزه ضروری است و باید با برگزاری مستمر جلسات اخلاق در جهت تهذیب نفس و گسترش معنویات در بین طلاب تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه درس اخلاق در حوزه های علمیه و مدارس همواره در کنار سایر بحث ها و درس ها وجود داشته است، افزود: طلاب باید با نظم و انضباط و اشتیاق در کلاس های درس اخلاق در محضر علماء و بزرگان دینی کسب فیض نمایند تا آینده تبلیغی درخشانی داشته باشند .

امام جمعه الیگودرز با اشاره به اینکه اخلاق محوری باید در راس برنامه های حوزه های علمیه و مدارس باشد، خاطر نشان کرد: درس اخلاق و شرکت در مباحث اخلاقی از عمده ترین رسالت ها و وظایف طلاب است .

حجت الاسلام ارزنده، تحصیل علوم دینی و حوزوی را بصورت منظم و هدفمند از وظایف طلاب در دوران تحصیل حوزه برشمرد و گفت: طلاب باید با تمام توان در جهت کسب معلومات دینی حوزوی و صیانت از اخلاق معنوی خود تلاش نمایند .

وی با بیان اینکه اخلاق زیربنای رشد جامعه محسوب می شود، گفت: مانوس شدن طلاب با اخلاق معنوی و تهذیب نفس و تسلط بر علوم حوزوی و دینی می تواند طلاب و مبلغان را در امر تبلیغ علوم دینی در جامعه به موفقیت برساند .

امام جمعه الیگودر در پایان ماه های محرم و صفر را فرصتی مغتنم برای تبلیغ و تبیین معارف الهی و مکتب شیعه دانست و افزود: طلاب از ظرفیت معنوی این ماه ها برای توسعه و ترویج فرهنگ حسینی در جامعه بهره گیرند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha