پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام حاج صادقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی با بیان این که سربلندی روحانیت در طول تاریخ مشهود است، گفت: ولایت راننده جاده هدایت است و حرف دین فقط ایجابی نیست، بلکه سلبی هم هست، دین در کنار خدا از شیطان و در کنارتولّی، از تبرّی هم سخن گفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی، امروز پنج شنبه در نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان اظهار کرد:  روحانیت سه نقش مهم از اهل بیت(ع) به ارث بوده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: نخستین نقش روحانیت  که از اهل بیت به ارث برده است این بوده که مبین دین خدا هستند، در زمان غیبت روحانیت سخنگوی اهل بیت(ع) است.

وی ابراز کرد: دومین نقشی که روحانیت از اهل بیت(ع) به ارث برده، سنگرنشینی دفاع از دین خدا است؛ این فرهنگ علوی، فاطمی و عاشورایی است که اگر دین خدا به خطرافتاد همه چیز  را به میدان ایثارگری بیاورند

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی افزود: همواره روحانیت سنگرنشین خط مقدم دفاع از دین خدا چه در جنگ سخت و چه درجنگ مرم بوده و هست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، سومین ماموریت روحانیت را نقش راهبری و مدیریتی و امامت و ولایت دانست و گفت: روحانیت در زمان غیبت امام زمان(عج) فقط نقش هدایتی ندارد، بلکه امامت و  مدیریت جامعه را بر عهده دارد.

وی با بیان این که سربلندی روحانیت در طول تاریخ مشهود است، گفت: ولایت راننده جاده هدایت است و حرف دین فقط ایجابی نیست، بلکه سلبی هم هست، دین در کنار خدا از شیطان و در کنارتولی، از تبری هم گفته است

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی به آمار شهدای روحانی نیز اشاره کرد و افزود: شهدای روحانی که شناسایی شده اند، شهدایی هستند که اسناد آن ها به دست آمده و مشخص شده در کدام مدرسه درس خوانده اند و کجا به شهادت رسیده اند و پرونده آن ها برای ما کامل شده است. تعداد شهدای استان اصفهان 500 و 44  نفر تا به امروز است و هیچ استانی این رتبه را ندارد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: به تعبیر امام راحل (ره) «کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا» یعنی هر روز، روز درگیری با ظالم و ظلم است و نخستین عاملی که سبب شد مسلمین از تحرک و پویایی بازایستند، تغییر اندیشه‌ها، نفوذ فکری و تغییر ذائقه فرهنگی مردم بود.

وی افزود: شهید کسی است که به مقصد نهایی رسیده است و چون به مقصد رسیده دارای ویژگی‌هایی می‌شود، شهید نه فقط زنده و حی بلکه احیاگر و زنده کننده نیز هست، مگر شهید حججی با پیکر پاک خود روحیه شهادت و انقلابی را در کشور زنده نکرد!

*دشمن قصد نابودی اسلامیت نظام را دارد

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی عنوان کرد: انقلاب اسلامی فقط احیاگر اسلام ناب محمدی نیست، بلکه نسبت به آینده وظیفه زمینه سازی و فراهم کردن شرایط ظهور را دارد، درهمین شرایط هم روحانیت پیشتازی خود را حفظ کرده است و مصداق این ادعا تقدیم کردن 32 شهید مدافع حرم روحانی به اسلام است.

وی افزود: دشمن قصد دارد ما را به سمت یک دین‌داری بی‌خاصیت و بی‌تحرک سوق دهد، برخی در فتنه 88 هم گفتند ما کاری به طرفین دعوا نداریم به دین خود می‌چسبیم؛ در زمان عاشورا هم نیز برخی چنین گفتند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: دشمن قصد خاموش کردن موتور محرکه انقلاب اسلامی، یعنی حذف اسلامیت را دارد. دشمن امروز به این جمع بندی رسیده که انقلاب اسلامی تا مادامی که اسلامیت این موتور محرکه را دارد، قابل کنترل نیست و دشمنان را به عقب می‌راند، لذا دشمنان به میدان آمده‌اند تا موتور محرکه انقلاب یعنی اسلامیت را خاموش کنند.

 اسلام هراسی دشمن

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی، با تأکید بر اینکه متأسفانه برخی در حال تغییر دادن تعریف مؤمن، انقلابی و دین‌دار بودن هستند، گفت: این افراد از به‌ روز بودن انقلاب سخن می‌گویند و امروز یک جریانی در حال فعالیت است که واژگان و افرادی چون امام راحل را تحریف کند .

وی بیان کرد: قداست زدایی از ولایت و رهبری که مقدمه‌ای برای اقتدار زدایی است را دشمن با ابزار داخلی در دستور کار قرار داده و نقشه کشیده است که قدرت فرماندهی را از رهبری بگیرد، در این وادی هم برخی از خودی‌ها پیاده نظام دشمن شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی ابراز کرد: دشمنان برای غربی‌ها و غیرمسلمانان، نقشه اسلام هراسی و برای مسلمین کشورهای اسلامی، جایگزین کردن یک دین بی‌تحرک و ظاهری و منهای ولایت و روحیه انقلابی و جهادی را طراحی کرده‌اند.

حوزه‌های علمیه رصد حمله‌های فکری و فرهنگی دشمن را در کنار رسائل و کفایه آموزش دهند

وی خاطرنشان کرد: امروز برخی از همسنگران ما دانسته یا ندانسته متأسفانه سخنگوی دشمن شده‌اند، امروز تحریف واقعیت‌های تاریخی برای از کار انداختن اسلام صورت می‌گیرد، دشمن می‌داند اسلامی که محرک است، اسلام مکتب امام راحل و انقلاب اسلامی است.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: دشمن امروز اذعان دارد که حضرت علی (ع) را جز با سپاه علی (ع) نمی‌توان شکست داد، بنابراین قصد دارد اسلام و انقلاب را به دست خود مسلمین و انقلابیون شکست دهد، لذا حوزه‌های علمیه باید بصیرت افزایی، هوشیاری، رصد حمله‌های دشمن در عرصه‌های مختلف را در کنار آموزش رسائل و کفایه به طلاب آموزش دهند.

وی یادآور شد: طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه باید بدانند رسالت امروز آنها این است که با فهم دقیق آیات قرآن کریم، متناسب با نیازهای روز قرآن را تفسیر کنند و از تفسیر به رأی دیگران و سوءاستفاده کنندگان ممانعت ایجاد نمایند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha