پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شورای حقوق بشر سازمان ملل

حوزه/ موسسه های حقوقی بحرینی با همکاری موسسه های عربی و بین المللی ۱۳ گزارش در خصوص نقض حقوق در بحرین را در نشست حقوق بشر سازمان ملل ارائه دادند که به عنوان اسناد رسمی ثبت گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سازمان های حقوق بشر بحرینی 13 گزارش درباره موارد نقض حقوق بشر در این کشور را با همکاری سازمان های حقوق بشر عربی و بین المللی به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کردند و این گزارش ها به عنوان سندی رسمی در دوره 36 شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح و ثبت شد.

در این راستا انجمن حقوق بشر بحرین یکی از مؤسساتی است که 5 گزارش در زمینه نقض حقوق بشر به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرد و این گزارش ها را با همکاری مرکز دفاع از قربانیان شکنجه انجام داد.

انجمن حقوق بشر بحرین در این پنج گزارش خود به مواردی همچون قانون دادگاه نظامی و مقایسه آن با ملاک های دادگاه عادلانه، شنجه و بدرفتاری با زندانیان و ادامه یافتن حبس خانگی آیت الله عیسی قاسم، استمرار سرکوب تظاهرات کنندگان انقلابی الدراز، حمله به مؤسسات و مراکز جامعه مدنی، حبس طولانی مدت شیخ حسن در زندان انفرادی که تا کنون 590 روز از آن می گذرد اشاره کرد.

علاوه بر این مؤسسه دموکراسی و حقوق بشر سلام نیز با ارائه هشت گزارش به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به مواردی همچون نقض حقوق مردم در زمینه آموزش، رواج مجازات اعدام غیر قانونی، نقض حق برگزاری تجمع های مسالمت آمیز و سلب تابعیت شهروندان اشاره کرد و این گزارش ها را با همکاری مرکز "الخیام" و سازمان آفریقایی دفاع از حقوق بشر به شورای حقوق بشر ارائه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha